söndag 28 april 2013

Bästa söndagen

Denna söndag är den bästa söndagen på länge! 
Jag vaknade helt utsövd med massa energi och känner mig bara väldigt glad.
Gjorde en riktigt härlig söndagsbrunch med äggröra, bacon, egen granola och amerikanska pannkakor.
Pannkakorna är vansinnigt goda och receptet är samma som när vi gjort på fritids.
American pancakes
5 dl vetemjöl
2 1/2 tsk bakpulver
1 tsk salt
3 msk socker
2 dl mjölk
3 ägg
50 g smör

Blanda ihop de torra ingredienserna i en bunke. Vispa sedan ihop mjölk, ägg och smält smör i en annan bunke. Blanda ihop med mjölblandningen och grädda i torr stekpanna.
Gott med sirap till!

Hopprep!

Liten solstråle denna grymt härliga vårsöndag.

Emmy i somrigt fin klänning,
redo för roligt kalas hos en kompis här i byn.

Jag har denna söndag på mig min söta broderade blus med penséer, 
fyndad på loppis i New York.

Fredagen och lördagen har också varit väldigt fina dagar.
På fredagskvällen hade vi besök av bästa familjen Östensson/Jakobsson.
Gott med bamburgare!!

Puss mamma.
Finis Åsa och sötis Moa.

Fotbollsmatch i vardagsrummet med alla sju barnen 
mot Östen :)

 Kan inte få nog av denna fantastiskt vackra blomma! Tack Åsa ♥

Igår gjorde jag en smarrig tomatpesto (blev inspirerad av fredagens skollunch, då denna pesto serverades till salladsbuffén) 

Tomatpesto
Soltorkade tomater
Basilika
Solroskärnor
Vitlök
Olivolja
Sambal oelek
Svartpeppar
 som man bara mixar ihop
Mycket gott!!

På lördagskvällen gick jag och barnen över till Olssons, tillsammans med de andra grannfruarna+barn. Våra karlar hade killkväll på stan med middag på Rex.
Tror ändå vi hade det något bättre än karlarna.
En supermysig tacokväll med alla våra goa ungar.

 Felix & Elise 

Yngsta granntjejen Nelly.

Sötnosar!

Tillbaka till söndageftermiddagen!
 Just nu väntar vi på att denna härliga pizza med lite smått å gott på (som vi hade hemma) ska bli färdig i ugnen. Mmmmm... doftar gotta!!!

Ha en fin söndagskväll!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar