tisdag 15 september 2015

Veckouppdatering

Det springer liksom iväg. Jag hinner ingenting utöver (typ som bloggning...)
Men snart får vi nog kanske lite bättre rutin på allt heh ;)

Lite bilder från senaste veckan kommer nu här:
 Från en morgon med kuddligan ♥
Även Edith har ju snappat upp det här med gosekudde och myser ner sig med sin alldeles egna.

Plockade in alla tomaterna en dag.
Kallt (frost?) om nätterna, men alldeles underbart ljuvliga soldagar med sensommarvärme som heter duga!

 Sicken härlig mix va!

 Mammapussen!

 Godaste gott när Emanuel lagar köttfärssåsen.

 Måste ju visa mina minisar av elefantöron, som jag fått av grannfru Vicki.
Snacka om en blomma som fått ett uppsving! Lite instagrams förtjänst? Å den är ju för himla söt ♥ Hoppas jag ska lyckas med dom.

 No photo!

 Smoothiemorgon. Ibland hinner vi vardagslyxa lite.

 Höstkittad i snygga skor.
 Å den här coola bruden (Elma) var på shoppingtur med sin kompis i Utopia på fredagseftermiddagen. Det är liksom där man vill va ;) 
Själv tog jag också en sväng in i helgen. Det är så himla sällan jag är i stan nuförtiden så det är alltid något nytt. Häftigt att se sin stad förändras!

 Det har varit en del kalas under förra veckan för tjejerna E.
Megazonekalas, Discokalas och Leos Leklandkalas. Ett för dem var!

 Måste ju bara tipsa er om en så vacker och enkel sallad som jag hittade inspiration till på 
Instagram :) när jag stod på affären och hade noll idéer på mat. (Det är ju faktiskt också ett tips i sig!)

Höstsallad
Rödkål (hade lyxen att få fasters egenodlade)
 Fikon
Rädisor
 Äpple
 Parmaskinka
Sesamkex
 och en svingod ost som heter Chevrette (lite mildare och hårdare konsistens än chevre)
 Å så lite kryddgrönt, jag tog mynta och oregano från pallkragen. 

Sen så gjorde jag en honeymustard (låter så gott på engelska!)
1/2 dl majonnäs
1 msk dijonsenap
 1 msk honung
1/2 msk citronjuice. 

Muuums så gott och underbart vackert!

 Dinner for two ♥

 Lilltokan ♥
Hon älskar att klättra upp på den lilla kistan i köket, men sen vet hon inte hur hon ska ta sig ner :)

 Söndagen bjöd på lite lyx med sovmorgon och pannkaksfrulle med mina tjejor. Pappan och gossen drog iväg och kollade på fotboll. Edde har varit hängig och förkyld i flera veckor och vilat från träning å matcher. Gissa om han längtar tills han kan börja träna igen ♥

På söndagen hann vi också ut en sväng i blåbär och lingonskogen (bara tvärs över vägen från där vi bor.) Drömmen hade ju varit att hitta lite svamp också, men se det gjorde vi icket.

Himla mysigt hade vi i alla fall ♥
och ett litet avbrott i allt på nåt vis.

Tittut sötnos &
Våra skogsfynd! Visst blev det fint med rönnen!
 ♥






1 kommentar:

  1. Hej! Råkade snubbla in på din blogg och måste säga att jag är såååå impad! 5 barn, hus och jobb! Plus att ni ser ut att ha det så mysigt. Och jag tycker det är fullt upp med ett barn, haha ;) Bra jobbat!

    SvaraRadera