torsdag 24 maj 2012

Mustaschkillar & trädgårdsarbete

Är så gott som klar med pallkragarna nu. Nu väntar vi med spänning på att det ska börja gro!
Mammas duktiga trädgårdsarbetare. Stolt över sina nya handskar.
Satte lite olika sallader, morot, dill och persilja. Smultronen jag fick från Karin fick också sin plats. Testade att sätta mandelpotatis, ska även sätta lite vanlig potatis tror jag. Gräslök, oregano och citronmeliss har jag redan på uppväxt sen tidigare år. Och så jordgubbar förstås! Rabarber har också börjat komma fint.
 Supernöjd med mitt trädgårdsarbete idag.

På eftermiddan fick vi besök :)
Av dessa trevliga pojkar.
Det är tredje året i rad som de stannar upp hos oss för en liten kaffepaus. Min bror Henke med klasskompisar promenerar för mustaschkampen (kampen mot prostatacancer). En promenad mellan Sävar och Umeå med denna härliga grillvagn (som eventuellt sett sina bästa dagar, ena hjulet hade visst gett upp...) men musikanläggningen funkade i alla fall och det ser så härligt ut när de kommer gående.
En rätt avancerad historia med den inbyggda grillen och elmotor :)
Välkomna igen nästa år!

För Elma är det verkligen en superbra vecka denna vecka. Fylla år, kalas, utflykt med förskolan, cykeltur till killkompisen, vårolympiad och nu ikväll: övernattning på förskolan!
Bästa mjukisnallen fick självklart följa med!

Sen middag för mig och älsklingen. God kycklinsallad. Pasta blandad med pesto, grillad kyckling, bacon, avocado, osttärningar, babyspenat, körsbärstomater, röd lök och gräslök. En fetaoströra till gjord på creme fraiche, vitlök och fetaost. Mums! Skulle kunna äta enbart sallader av olika slag nu under sommarmånaderna.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar