torsdag 7 juni 2012

Stugan i Sörmjöle

Mamma skickade häromdagen denna bild från stygan. Jag fick sån längtan dit! Få känna i luften att havet är nära... Sitta ute på nya fina altanen och må gott i kvällssolen, kanske äta nån surströmming :) Laga enkel mat i mysiga stugköket. Äta sin frukost i morgonsol ute på gamla altanen. Sitta ute vid grillringen på småtimmarna. Kolla på tennisturnering mellan Eddeman, morfarn, pappan och morbröderna. Gå den lilla biten ner till havet som är så långgrunt att det nästan är löjligt :) På ett bra sätt! Jag gillar när det är långgrunt, då jag helst bara badar mina fossingar, vid bad på dessa breddgrader i alla fall..

 De här bilderna är från förra sommaren.
En varm sommarkväll tog vi oss ett dopp.

Min fina mamma med liten Pise.

Hela familjen E i samma säng.
Vi sov dock inte så här trångt, Edwin och Elma sov uppe på loftet med mormor och morfar.

Fikapaus. Min mammas goda lunchmackor.


Längtar jättemycket efter mysiga sommardagar i fina stugan. Nära nu!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar