tisdag 21 januari 2014

Hej i v.16!


 I fredags var vi på det andra besöket hos barnmorskan. Alla värden var bra och jag är så himla nöjd att jag fått ner mitt tidigare (förra vintern) höga blodtryck. 5 kg upp på vågen so far och det är nog mycket tack vare det ständiga småätandet under illamående veckorna ;) 
Emanuel var med denna gång och min väldigt blodkänslige make var en liten hårsmån ifrån att svimma när barnmorskan började prata om blod och prover :) Men han har gjort stora framsteg, älsklingen min, för varje barnafödsel! När Elise föddes klippte han till och med navelsträngen på henne- helt själv! När Edwin föddes trodde han faktiskt inte att han skulle klara att vara med under förlossningen, så min mamma & pappa var med som backup. Men han har stått vid min sida varje gång och masserat, peppat och stöttat.






2 kommentarer: