tisdag 30 december 2014

Mellandagslunk

 Sovmorgnar, filmkvällar, gomat och mys. Jullovsdagar när det är som bäst ♥
Jordnötsfrullemackor får man äta när det är ledigt ;)

Å majskrokar är ju så himla gott (?)
Framförallt kanske kul att smaska på!

 Efter allt fejande här i december är det så skönt med lugnare tempo ♥ 

 Alltså bakad potatis! 
Så himlarns gott det är och enklare mat finns knappt. Hela bunten gillar skink-och oströran. 
Finhackad rökt skinka (påläggsskinka tunna skivor), riven ost, hackad schalottenlök, creme fraiche salt & peppar. Vilken fest!
Svärmor gav mig finfina idéen om att använda brickor som undertallrikar, nu vill jag samla på mig flera sånna. Denna vackra är köpt på HellsKitchenloppisen.

 Filmmys och snackskväll!

 Elma gillar verkligen sin julklapp,
mikrofonen från Mokkasin. Vår lilla showstjärna.

 Jag gjorde en sån där smarrig fastertårta: Banoffee pie 
för vi väntade gäster idag ♥
Fina familjen Granström/Russmark kom och hälsade på.

 Jolie & Edith 
nya kompisar ♥

Vår halvårsgoding som numera bränner runt i kusin Jullans vrålåk. Så stor hon har blivit vår lillskrutt!

Jag å svägerskan Maria va en sväng ner på stan igår, i värsta mellandagsstressen, men mysigt ändå ♥
 Vi hittade en present till svärmor som fyller år idag, på årets nästsista dag. Tanken var att vi skulle åka och fira henne ikväll, men ishalkan som slog till hindrade oss att åka. Kör försiktigt alla!!









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar