torsdag 8 januari 2015

Lite vardagsångest

Oj vad vi gillar att vara lediga hela familjen ♥ Bara såsa på och mysa runt.
Det har vi verkligen njutit av dessa lovdagar.
Så skönt nu med en liten mjukstart också, två dagar sen äre helg jiho jihoo.
Men sen vet jag att vi mår rätt bra av att komma in i rutiner igen... Lite tungstartat bara.

Sista jullovsdagarna i bilder:
Tokan här!
{Hon som håller delar av övriga familjen vaken om nätterna med sitt härligt högljudda joller och sprattel. Blöjbyte ett par gånger på det... Hon är ju glad i alla fall!}

 
 Mysigt med kompisövernattning ♥

 Vår lilla tandlösa jänta ♥

Tihi ♥

Bland det mysigaste som finns ♥
Händer inte så ofta numera tyvärr, att hon somnar i famnen så här.

Ljuvliga leftovers från Ediths dop.

 Lilla fröken har lärt sig att sitta själv!
När man har något att fokusera på i alla fall ;)

 Bakdags!
Snygga chokladbollar blev det denna gång (missade att fota läckerheterna!)
Å lika snabbt så var dom slut.

Ett försök till en selfie med den busiga bebben ♥

På trettondagsaftonen hade vi en fin kväll med Elvira & Adam.
Dom lagade mat åt oss. Värsta lyxen ♥

 
Elvira pratade om dessa vietnamesiska vårrullar långt innan jul och jag har varit sugen att smaka sen dess. Drömde en natt här, om hur gott de smakade och kan bara säga att det stämde verkligen! Helt gudomligt gott!!

 
 Man friterar alltså inte, utan äter dom färska. Tunna rispapper som fylldes med glasnudlar, riven morot, paprika, avocado, sockerärtor, räkor, jordnötter och viktigast: koriander.

 
Såsen på fisksås, risvinäger, lime, vitlök och chili (Elvira! Nåt jag glömt?) är också ett måste till.
Ååh vill ha nuu!!

Igårkväll hade vi en himla mysig familjemiddag här med hela Grenholms klanen ♥

 Pise måste proväta sin lunch vid barnbordet inför kvällen.

 Jag bakade pitabröd
(som blev alldeles för tjocka och inte riktigt ihåliga som man vill ha dom, bättre lycka nästa gång!)

 Tacomums!

Det mystes en massa med farbror Albin, som nu har åkt hem till Stockholm igen.

Familytime!

Min kära svärmor stannade kvar och räddade min morgon idag. Hon följde alla ongar till skola/förskola och jag fick sova igen mig lite, för de fjuttiga timmar som denna natt bringade. Guld alltså ♥
Pusspuss alla!








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar