tisdag 27 november 2012

Thanksgiving Day

På torsdagen firades Thanksgiving på traditionsenligt vis!
 Finklädda en dag som denna!

 Alltså hotellets coola inredning!
Min fina älskling smälter in väldigt bra där.

 Thanksgiving paraden, som ordnas varje år av varuhuset Macy.
Det är de anställda + deras anhöriga som går i paraden, utklädda till clowner and you name it.

 Måååånga människor är det ute på gatorna som vill få en skymt av paraden. Vi kom längre och längre fram och lyckades till slut se ganska hyffsat. Men shit va lång paraden var! Vi trodde hela tiden att NU måste det ju vara på slutklämmen (vi ville ju gärna se tomten, som var sist ut, själva finalen) Men vi fick ge upp efter timmar. Våra magar som inte fått frukost i sig skrek.

 Ruskigt coola ballonger!!

 Jag och fina Christin
som i folkmassan väntar på tomten :)

 Efter paraden var vi som sagt väldigt hungriga. Det var fler New Yorkers som var det. Svårt att hitta ett ställe att äta, utan att få köa minst en halvtimme.
Men till slut! Efter en bra stunds vandring i kanske inte de mest restaurangtäta områdena, så fann vi på detta ställe. 
The Plaza Food Hall. Visserligen kötid här också, men vi kände att det var värt att vänta.

 Här kunde vi äta det mesta, vad man än var sugen på. Det är flera restauranger i en stor lokal.

 Väldigt väldigt trevligt ställe.

 Frän Pasta på en hel vägg!

 Men vi kan alla konstatera det att, upplevelsen var större än själva maten, som inte var så speciell.
Kul ställe ändå!

 Med mat i våra magar var vi redo för julshopping.
Mysiga F*A*O Schwarz har fina genuina leksaker.


Haha. Vi ser båda lite roliga ut!

 Ibland stannade man bara till och blickade upp mot himlen. Så grymt coola byggnader i denna fantastiska stad.

 Resans två krisinköp!
Ett par nya pjucks till Emanuel (orutinerat att inte ta med skor man kan gå bra i) och en ny resväska till mig.
Min resväska gick nämligen sönder på flyget mellan Umeå och Stockholm. Fanns inget annat att göra på Arlanda, än att checka in den trasiga resväskan, ingen väskaffär hade öppet där vid 04-tiden på morgonen tyvärr... Kan säga att jag hade liiite ont i magen på flygresan över Atlanten, att alla mina tillhörigheter skulle spridas ut nere i bagageutrymmet... Men det gick bra! Inte en enda trosa hade slinkit ut hehe.

 Trevlig pub mittemot vårt hotell.

 Coctail-time!

Redo för en kväll med traditionell amerikansk kalkonmiddag!
Egen pump vid vårt bord. Jag borde dock inte suttit närmast, det där med perfekt krona är inte min cup of tea :)

Gott med de klassiska tillbehören. Gillar tranbärsmoset speciellt. Kalkon var som sagt temat.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar