måndag 29 september 2014

Bästa veckodagen

Monday! Emanuel kommer nämligen (så ofta det är möjligt) att vara föräldraledig på måndagar. Känns förstås hur bra som helst att kunna vara hemma tillsammans en dag i veckan. På förmiddagen med bara Edith & Elise och kring halv ett och ett kommer skolbarnen hem ♥
Måndagsbrunch ♥

Får gärna bli en ny tradition med låångfrulle/brunch som start på nya veckan :)

 Mamman är fortfarande lite hängig och vi har därför myst i soffan stora delar av dagen.

Syskongos tokgillas!

Elise är så himla bra på att leka. Superhärlig fantasi! Lego är nya favoriten, men lek med dockan Gammil har också börjat komma tillbaka efter ett rätt långt uppehåll, typ sen lillasyster kom.

Edith verkar också trivas när hon får vara med i leken.

Sen så har vi städat och möblerat i det lilla dockskåpet.

Se så fint det blev! Å Tokfian här ♥

 Mellis & Brödbak.
Har varit aningens dåligt med hembakt bröd, typ de senaste åren... Förr bakade jag faktiskt såhär mycket som jag gjort nu på slutet. Jag tycker det är himla kul att baka bröd och framförallt så är det ju galet gott!  Passar alltså på nu när lite tid finns för bakning ;)

 ♥

Potatis-&löksoppa till middag med nybakt god baguette blev värsta lyxmiddan ju.
Alltså soppa! Jag har sagt det förr, såå trevligt det är!
På cykelfesten fick vi äta en riktigt festlig fisksoppa med smördeg som lock över soppskålen. Det ska jag laga någon helg här framöver.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar