söndag 23 november 2014

Helgen

Kidsen E i bakartagen. 
Först enas om ett recept... Det blev till slut kladdmuffins, perfekt som fredagsefterrätt också, med en klick vispad grädde.

Friday dinner. Riktigt gott med guldmoset och Emanuels bea. 
Loove på matlagning tillsammans ♥

 Första klapparna är inhandlade. Det här urfina bokstavsklossarna blir väl tjusiga golvdrällare...!

Lördag med full fart. Träningar, stadstur, spökfest, fikamys och familjemiddag här hemma.
 Emmy var bjuden på superrolig spökfest.

 Jag, Elma och Edith åkte in till stan och fikade på Kakmonstret med mina brudar plus lite barn ♥

Smygfotar ;)

 En snabb runda på stan hann vi också med.

Sen en himla mysig lördagskväll här hemma med mor, far, Henke och en polare till honom. 
Vi åt god vitlökig middag och hade trevligt.

Denna söndag:
Megaloppis på Nolia! Den är riktigt bra den loppisen, fina fynd kan verkligen göras. Idag hade jag dock en bebis i barnvagn+två mindre peppade töser, såå det blev en snabbare runda än jag helst velat ;) Både jag och mamma hittade ändå lite fynd.
 Detta söta tomtepar från 60-talet fick till exempel följa med oss hem ♥

 Bakformar är alltid bra och särskilt när de kostar en tia.
 Edith fick sig också lite nya finheter. Tunika och söta leggings med volang från fina märket NoaNoa.

 En tjusig sjal till mamman.

Ett fint tygstycke (som jag inte vet vad jag ska ha till...) men ändå! Superfint.
Å för Pises tjuga köpte hon en kassaapparat. Snacka om nöjd tjej, som lekt affär hela eftermiddagen ♥

 Vi gick sedan ner en sväng på julmarknaden här i byn också. 

Ett lätt snötäcke förstärkte känslan ♥ Tänk att det snart är jul!

En sen söndagsmiddag och kanske lite seriemaraton väntar.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar