söndag 8 februari 2015

Helgen i ett svep

Ett gäng skröplingar här idag. Edwin blev sjuk i fredags och är fortfarande jättehängig. Hög feber, ont i kroppen och förkylt. Emanuel känner sig krasslig och ont i kroppen. Jag har typ fått ryggskott känns det som. Kan knappt gå! Å Elise kom hem från Felix här mitt på dagen och ville sova. Hon kröp upp i soffan med oss resten sjuklingar och somnade på nån minut bara. När hon vaknade hade hon 39,2 i temp.
Så denna söndag har det verkligen varit sjukstuga här.

Vi kan konstatera att helgen började bättre än den slutade!
Vi tog en sparktur till öppna förskolan på fredagsmorgonen.
I alldeles underbart vinterväder. Sånna där dagar är så energigivande.

Fixade med lunchpicknick på köksgolvet när vi kom hem.

Fredagspiffade.
Hoppade ur yogabrallorna { för en gångs skull haha } och drog på mig svarta puffklänningen.

Citronpaj på gång.
Ett matminne för mig (och Emanuel med tror jag) var när vi åt det på Kreta. Marängen uppe på var liksom helt perfekt fluffig, len och god. Har aldrig lyckats få till den så själv.

Vi lagade mat tillsammans halva kvällen å så himla trevligt det är.
 Förrätten
{som tyvärr var lite en besvikelse}
Dessa västerbottenspuffar har jag varit sugen att testa länge, men tycker inte dom var så speciella. Tillbehören däremot! höjde ju detta, men en toast är då så mycket godare enligt mig.

 Emmy gillade!
Å Elise åt sin puff med påläggsskinka ;)

 Små solar ☀ ☀ ☀
Citronkrämen är lovely, som Foxgodis i krämform.

Bebis mitt i matlagning ♥

Varmrätten med rostas (igen och wow vilket gott kött!)
Murkelsås (Emanuels nya favvo, å ja min med :)) Å så risotto. Heaven!

Spännande efterrätt.

Elma följde med fastern hem där på fredagseftermiddagen och stannade sen kvar i Mittifjärden hela helgen. Ett biobesök med fastern, farfarn, Emmy och kusin Leonidas nu under söndagskvällen avslutade hennes helg ♥

Lördag bjöd på finväder igen och efter sena frullen klädde sig delar av gänget här och gick ut.

Emanuel, Emmy och Elise hängde med grannarna Olsson ut i skidspåret.
Den här fina bilden skickade Lina till mig.
En stund i skidspåret, sen grillunch och pulkaåkning i Stinabacken.


Jag stannade hemma med febrige Edwin och sovande Edith. Åt lite ljuvliga rester.

Sen satte vi oss en stund utanför dörren bara.


Det var så trist att vi missade Marias födelsedagsmiddag på lördagskvällen :(
De hemmavarande barnen fick bestämma sin mat. Våfflor blev det då :)
Vi åt lite senare med Mike & Anton på besök.

Anton var hundvakt till en söt liten hårboll.

Imorse hände alltså nåt med min rygg, håll tummarna för att det har med förkylning att göra. Soffan hela dagen för moi, Eddeman, pappan och så Pise.
Vi har plöjt hela senaste säsongen av favvomatprogrammet Niklas Mat, som vi helt hade missat att de sänt (!) Så nu är man vansinnigt resesugen & hungrig på mexikanskt.









2 kommentarer:

  1. Usch då, krya på er hela gänget! Det där verkar gå över hela byn...

    SvaraRadera