lördag 14 mars 2015

Fredagslycka

Morrn morrn lördag!
Tjejerna stannade i Mittifjärden hela dagen igår och sover kvar där till idag. Så jag och småtjejerna fick roa oss själva under dagen. Vi är mycket piggare (fick rapport att även Elma & Emmy är feberfria!) 
Vår härliga friska fredag kommer här ♥
 Magnoliakvisten jag köpte häromdagen.
Letade som sjutton efter en sån här förra året, så när jag fick nys om att det fanns på Blomkiosken i stan åkte jag dit när vi ändå var i krokarna på vårdcentralen.

Väntar förstås med spänning på att den ska blomma. Den är ju starkt på gång! Magiskt skulle det vara om alla knopparna ville slå ut förstås.

Nu får man inte ha nånting i fred längre!!
Hon når överallt tycker Pise.

Goa grötmonstret ♥

Som sagt, att stå är grejen nu!

 Premiär!!
Vi åkte till Strömpilen och handlade lite. En ny jacka till Emmy bland annat.
År och dar sen jag var ut bland folk kändes det som.

 Den här är ny för mina ständigt torra händer.
Doftar ljuuvligt och jag gillar sånna här små tuber.

Gossen kom hem från skolan precis när vi kom tillbaka från shoppingturen.

Bebis i stolsbensdjungeln.

Goding! Tittut!
 
Pappan hade varit till Vindeln i jobbet och då förbi hos farmorn såklart.
Hon skickade med en present till dockskåpet, som Elise fick öppna.

Lite nya möbler och matta. Jihoo så skoj att möblera in tyckte Pise!

Alltså kolla vilka helt underbara tulpaner!!

Fredagskvällen.

Med tacos till middag.
Och fortfarande ljust ute klockan sex. 

Vi testade en ny variant av tortillasbröd. Gott och trevligt tyckte vi.

En tidig kväll blev det sen. Tror att alla sov innan klockan tio. Uppstigning tidigt imorse för Eddeman och pappan som dragit iväg till Ö-vik på fotbollsmatcher. Jag, Elise och Edith ska invänta faster och stortjejerna, så ska vi hitta på nåt efterlängtat, roligt & trevligt idag!
Ha en finfin lördag!









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar