lördag 28 mars 2015

Påskpepp

På torsdagskvällen kom pappan hem från jobb i Kiruna och Gällivare. Ordningen återställd!
 Gossens morgon startar alltid med upphopp, situps och armhävningar. 
Precis som för mamman HAHA!

 Egen granola har jag talat om förr.
Det är bara så gott. Testa det!
Jag brukar utgå från ca 4 dl havregryn och ca 3 dl blandade nötter & fröer (brukar ta hasselnötter, sötmandel, cashew, valnötter, solroskärnor, pumpakärnor, linfrö osv.) 3 msk honung, 1 msk rapsolja och 0,5 dl vatten. Rosta först havregrynen och nötterna ca 10 min i 200° ugn. Ta ut, ringla honung, olja och vatten, rör om och kör några minuter till, passa så det inte bränns!

På torsdagsmorgonen kom farmor Åsa hit. Vilken lycka för storbarnen att få hinna träffa henne innan skolan plus att hon följde dem dit också ♥
 Farmor hade med sig Elises fina fåtölj, som hon tog med sig till Vindeln förra gången hon var här. Den har varit trasig undertill, men nu är den hel och fin igen. Favoritplatsen ♥

När vi lämnat Elise på föris satte vi oss och solade ute i finvädret. Där har jag min överkvinna vad gäller att jaga solstrålar haha ;)

 Jag styrde ihop lite lunch åt oss. Det är kul när man får ihop något bra av skåprens.
Salladen med mixad blomkål, sockerärtor, oliver, paprika, fryst persilja basilika gräslök, jordgubbar & kiwi från frukosten blev en trevlig blandning till fetaostknytena.

Så kom den här stilige vovven å dess ägare och hämtade med sig svärmor hem. 
Först fikade vi lite ute i solen. Kanelbullar och korvbitar.

 Go glaskit ♥ Snart 9 månader. 
Jag har helt slutat att amma här i veckan. Det har trappats ner tills det helt naturligt tog slut. Så himla lätt det gick denna gång! Brukar vara som jobbigt vet jag.

 Näe bäst är det när man får äta själv och blodpudding är favoritmaten.

Igår fredag!
  Körde vi fredagsmellis med smoothie och kanelbullar.

 och mysigt påskägsmålande.


 Peppa för påskmaten.
Och mera påskpyssel på dagens agenda!








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar