onsdag 3 juni 2015

Hej juni

Vi väntar fortfarande på sommaren! (med små solglimtar som undantag ibland, men alltför få. Å alltför kallt, å alltför blåsigt!!) och tröttheten kommer med det. Dessutom har jag kommit fram till att jag nog kanske är känslig mot pollen? Mina ögon har varit så besvärade nu de senaste veckorna. Det svider och kliar och är inte kul alls. 
Helgen gick i vanlig ordning rasande fort (å snart har vi ju helg igen!...) och innehöll i alla fall lite allt möjligt trevligt. Sen har veckan rivstartat med öppethus-kväll och Elmas 9-årskalas.
Bilder från senaste dagarna kommer här ♥
 Utklädningsdag och nästsista fredan innan sommarlovet.
Elma fick på fredagskvällen följa med till hennes kompis stuga, eller jo först en kväll på badhuset.
Ni kan ju förstå peppen för denna helg!!

 Gopalt i klänning som matchar tapeten ;)

 Fredagsfika

 & brödbak.
Ett grymt gott gruyèrebröd som passade alldeles fantastiskt bra till musslorna vi åt.

Först lite fredagslyx!
Tillsammans med grannar ute i den varmt välkomna kvällssolen☀☀☀

 Musslor goda som attan. Med ett brynt kryddsmör över och det härliga gruyèrebrödet till.
En riktig firarkväll ♥

Lördag med finväder om man bortsåg från blåsten ;)
 En liten rymmare!

 Fri!!
Lycka!!

 Massa lek ♥

 Mumsiga lunchrester från Linas-veckan.

Emanuel var på grillkurs en kväll förra veckan. På lördagen fick han visa vad han lärt sig :)
 Egen rubb och egen marinad. Gryymt gott.

 Å en riktigt bra aioli.

1 ägg
1/2 dl olivolja
2 dl matolja
2 vitlöksklyftor
1 tsk dijonsenap
1 tsk balsamico
smaka av med salt & peppar
Mixa ihop allt i en hög skål eller kanna.

 En väldigt trevlig grilltallrik helt enkelt.

Söndag och morsdag ♥
 Jag fick fika på säng och fina små brev ♥

Sen upp å iväg på Emmys match i Täfteå.  
Så duktiga!
Men hu för vädret alltså, det började regna småspik, så jag och småsyrrorna missade matchslutet, då vi hoppade in och värmde oss i bilen.

Söndagsmatch för gossen också!

 I måndags var det årliga Öppet Hus-kvällen på Innertavle skola och förskola.
Så mysigt och trevligt ♥ Och roligt för barnen att få visa upp sina arbeten. Elma och hennes kompis hade ett härligt dansuppträdande också.

En solig måndagskväll med alla mina hjärtan
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ 
på världens bästa skola! I höst är jag tillbaka där igen ♥

Kalasfix på tisdagen.
Den söta "skattkistan" med rosett.

Bakelser a la Elma ♥ 
(gamla glasögonen redo att bytas ut ;) på fredag har hon en tid hos optikern!)

Grillparty!!

Vackra & mumsiga efterrätten.

 Så kom Ola förbi och jag fick testa hans riktigt häftiga fotoblixt. ↑↓


 Lektajm ute (tack att vi slapp regn!)

{ Så roligt att få testa på riktiga fotografgrejor och få lite tips och hjälp med allt kring det tekniska i fotografering... Jag har ju väldigt dålig koll på iso, slutartid, bländare och allt vad det heter... }

 Röda Vita rosen 

 Å skatten blev funnen!









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar