lördag 7 juli 2012

Hagabröds sommarcafé

Emanuel åkte iväg tidigt imorse för att kidnappa sin bror för hans svensexa. Jag och barnen hade en lugn förmiddag. Alla va som nöjda att få va hemma och bara vara. Ingen hets om att leka med kompisar, utan dom tog det bara lugnt. Jag tänkte jag skulle vara lite duktig och klippa gräsmattan, men jag fick inte igång gräsklipparen. För lite muskler på mina armar, eller om det kanske va nåt som va fel på den?! Tog det bara lugnt i solstolen i stället. Inte dumt. Alltså vilken värme! 26 grader visade termometern på.
Härligt underbart!

På eftermiddagen gjorde vi ett besök på Hagabröds sommarcafé. Min fina svägerska Kajsa (som arbetar på caféet nu under sommaren) och min kära bror Krille sjöng och spelade så fint. Jag kan varmt rekommendera Er att besöka detta underbara café som ligger på Backen i Umeå. GOTT fikabröd i helmysig lummig trädgård. Trevlig personal och bara superskön stämning. Kolla även in länken från VK. http://www.vk.se/654879/hagabrod-oppnar-sommarkafe




 Cajsa Siik och Krille



Emmy busar och myser med favoriten Markus.

Nu är jag och barnen ute i stugan i Sörmjöle. Vi ska bo här ett par dagar. Imorgon åker min käre make på den årliga paddlingturen tillsammans med bl.a. min far, ena bror, morbröder till mig samt flera av mina kusiner. Då passar vi damer på att mysa tillsammans här hos mor i Sörmjöle.

 Vi har haft delar av paddelgänget här ikväll. Bror Krille kockar i stugköket.
Fin och myggig kväll!

Godnatt 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar