söndag 20 januari 2013

Fotboll och hotellmys i Sundsvall

Upp tidigt (strax efter 06.00) både igår och idag. Matchstart redan kl. 07.30 för IFK Umeå City i den mäktiga Nordichallen strax utanför Sundsvall stad.
 Match early in the morning!
Efter första matchen igår hade vi fri tid, alltså ingen match att kolla förrän klockan tre igen. Jag och Elma strosade på stan, medan Emanuel chillade i hotellets relaxavdelning (efter att surt dragit en p-bot på 800 spänn...)

Gillar den här bilden som Adrians mamma Erika tagit på dessa tre fina killar.
Felix, Edwin & Adrian


 Efter några timmars shopping nere på stan för mig och Elma, så slöt Emanuel upp med oss och vi intog eftermiddagsfika på ett mysigt café. Elma käkade en smarrig räkmacka och jag å Emanuel premiäråt varsin semla.

 Dax för semla!

 Tillbaka på hallen och hejja på killarna/tjejen!!

Sen middag, där vid 21-tiden, efter gårdagens sista match. Vi käkade på fina restaurangen Opus med pianobar. God mat i tjusig miljö och med fantastisk service.
Finmiddag för att fira våra 11 år ♥

 Mitt fina löv ♥


 Röding på planka. Vackert och helt fantastiskt gott!

 Elma ville äta kantarellsoppa, och beställde det till förrätt. Soppan fick dock icke godkänt av kantarellälskaren Mashi. Tur att hon beställt pannkakor med glass också :)
Så fick ju mamman äta upp den ljuvliga kantarellsoppan.

Oxfilé Wellington var visst inte tokigt heller!


Tur att det var så nära till hotellet, för vi rullade nästan dit och mina ögon var som små streck bara. Heltrött!! Somnade gott innan klockan elva i den underbart sköna hotellsängen.

Grym hotellfrukost som man klarar sig på ett bra tag.


Vacker inredning och stil på detta anrika hotell. Hit åker vi gärna tillbaka! Jag gillar verkligen Sundsvall, eller Sönnsvall som Therese skrev :)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar