söndag 10 november 2013

The Weekend

Fredagskvällen med lite ändrade planer- till en lugn hemmakväll för mig och smågrynen ♥ 
(Passade alldeles utmärkt ska tilläggas.)
Lördagen: Dansmorgon för tjejerna och kalaskul för Eddeman. En snabb sväng på stan, storhandling, sen hem och fortsätta hemmaröjet. Lördagskvällen spenderades mestadels i storsängen med mina tjejer och film. Myspysigt värre! 
Söndag och alla pappors dag. PappaE-firande på morgonen och pappaKalle-firande på kvällen. Söndagen bjöd även på en mysig playdate å lunch här hemma med Elises kompisar Bosse & Elise och såklart mina vänner Therese, Nirina & Cilla. 
Bra helg med andra ord!
 Emmy i fredagsfinaste stickade loppisklänningen.

 Jag i Svart ♥ Guld

Friday and Tacodinner!

 
Elma kryssar hejvilt i leksaksmagasinet (både till henne, Elise och Emmy haha) vad som önskas från tomten.

 Lasagna till lördagsmiddag. Bra teamwork när Emanuel fixade köttfärsen och jag bechamelsåsen + salladen. Sen fick jag bygga ihop den, för då var det visst fotboll på tv. När det till slut blev en paus i fotbollen kunde vi äntligen äta middagen tillsammans ;) 

Så är alla dvd-filmer på plats i de nya hyllorna inne i barnens tv-rum. Det blev bra och vi får äntligen slänga ut byrån som stått och tagit plats utanför vårt sovrum och mest bara samlat massa groll.

Söndag & Fars Dag!
 eller RAFsdag :)

 Mitt på dan kom fina vänner hit.

 Playdate & Pannkakslunch.

 Tzayspett och Thaisallad med jordnötssås till oss vuxna.

 Elise

 Bosse 

 Elise

 =Lektajm!

 Som kom igång riktigt med leken när det var dags att säga hejdå...

Kramkalas ♥
Vi ses snart igen!

Å jag fick värsta fina blommorna och presenten!

 Så en bild från mysiga kvällen ute hos svärfar.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar