tisdag 16 september 2014

Elva veckor

Lillasyster har blivit 11 veckor och vi har ju hunnit göra så himla mycket sen hon kom. Det tack vare att allt flyter på så bra förstås. För Edith Elvira är en nöjd liten tös som både äter och sover väldigt bra. Lite magont verkar hon ha ibland, men inte så att hon är missnöjd några längre stunder. Jag helammar henne och hon är ganska mycket en småätare, alltså när hon är vaken äter hon i kortare stunder men ofta, sen kan hon sova i timmar. På natten ammar jag 1-2 gånger och vi somnar om i matningen.
 I sjalen trivs hon fortfarande himla bra.

 Hon älskar sina syskon och skiner upp när de kommer för att prata och gosa. 

Ibland riktigt kastar de sig över henne. Men det är inget som hon verkar störas av utan snarare tvärtom. Hon verkar gilla massa liv & rörelse och det även när hon sover.

Jag känner mig otroligt pigg och har bra med energi. Är oerhört tacksam att jag får sova på nätterna, vet att det kan vända närsomhelst, så jag njuter nu så länge det varar. Min rygg är det däremot inte nåt vidare med. Vissa dagar är det bättre och andra dagar sämre. På kvällarna om jag varit igång lite mer, gått och stått mycket, så skär det i fogarna och värker i ländryggen. Tar lite promenader ibland och tjitt vad jag har mycket att jobba med konditionen! Min vikt är +5 kg, men det känner jag ingen stress med alls. Jag får se om de kilona såsmåningom rasar av mig eller om de kanske är här för att stanna ;)

 
 Det här är det bästa! Kvällarna när alla är samlade (lite soft utspridda haha). 
Så fantastiskt rik jag är!
 ♥







3 kommentarer:

  1. Så fina härliga ord och bilder min kära älskade dotter! :)

    SvaraRadera
  2. Den ser så himla behändig ut den där sjalen, vad är det för märke du har? Tänkte att de måste va skönt o kunna använda armarna o ändå ha bebis nära:) ♡ Kram goa Elin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ser först nu din kommentar! Stort Grattis fina Nina till bebis i magen ♥ Aaah sjalen är super. Märket är "Tricot slen" och jag tror du kan hitta en begagnad ganska lätt. Lycka till & Största kramen ♥

      Radera