måndag 1 september 2014

Loppisfynd & Höstmåndag

Vi hade en lång lugn söndagsmorgon igår, tills vi blev varse om att Emmys fotbollsträning ju dragit igång! Tur att vi är vana agera under lite stress ;) och att hon fick åka dit med grannkompisen.
Efter lunch drog jag och Edith på Nolialoppis. Äntligen loppis säger jag bara! Har inte tagit mig iväg på hela sommaren och verkligen saknat det. Det är ju bland det bästa jag vet! Gjorde några fina fynd och fick lite egentid, good for me
Edith gillar att ha bra koll. Å det bästa man har sätter man på bordet.

Tjejer som fixade sin egen lunchlåda (snabbnudlar ;) & varm choklad) och cyklade iväg på picknick.

 Några av söndagens fina loppisfynd.
I ljuva turkosa toner.

 Todeloo!
Den här lilla gobiten har ju blivit 2 månader. 9 veckor idag

Med mammas nya loppisscarf på huvudet, tihi.

 Ompysslad av syrrorna.

Mer av min söndagssyssla:
Rensning av allt kantstött porslin och sånt som aldrig används.
Mer sånna projekt här hemma är på gång och jag är riktigt peppad.

Så till vår första höstmåndag, som bjudit på strålande sol.
På förmiddagen åkte jag & Edith en sväng till Strömpilen för handling av basvaror (Lina-vecka!).
Snygga H&M-inköp till mig själv hann jag också med.

Fint mellis för en fin onghög


 Glad sötnos snackar lite med brorsan

Så kom faster förbi och spred en massa glädje å kärlek som alltid



Gossen redo för fotbollseftermiddag -och kväll.
Måndagar är det hela tre timmar träning. Först "Björnligan" teknikträning, sen två timmar vanlig träning med laget. Fotboll är livet tycker Eddeman
 (Faster har tagit den fina bilden)

 Middagstips som jag brukar ta till när idéerna tryter.
Tagliatelle med broccoli, som jag slänger ner i pastavattnet när det är två minuter kvar typ. Blanda pastan&broccolin med pesto, nu blev det paprika & cashewpesto. Riven ost över (vb-ost denna gång) blir pricken över i :) Vi brukar ibland steka kryddstarka korvslantar till, typ chorizo, och blanda ner.
Annars en supergod & enkel vegorätt!
 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar