söndag 7 juni 2015

Firande & Filmpremiär

Veckoslutet här har varit bra, mest regnigt och grått förstås, men ändå!
Elma hade väl en lite småtuff fredag med tandläkarbesök (utdragning av tand...) och var supernervös innan, men så himla cool när hon väl var där och det gick verkligen hur bra som helst. Sen på eftermiddagen hade hon synundersökning och jag tog med alla kidsen in till stan för en mjukglass (å det var en jättetrevlig tur till en början, men när någons batteri tog slut, (nämner inga namn ;)) blev det en sån där katastrofupplevelse haha). Edwin meddelade att det var sista gången han följer med på liknande aktiviteter, ÄVEN om det lockas med mjukglass...

{På fredagsmorgonen åkte Emanuel ner till Stockholm med sin mor, far och bror Karl-Oscar för att kolla när bror Albin hade filmpremiär av svenska dramat "Rosa Moln", där Albin spelar en av huvudrollerna. Häftigt va!! }
Igår på nationaldagen 
var lillgodingen så här finklädd ♥
 I min klänning som jag hade när jag var liten och den söta blåa koftan från Inas klädskatt.

 Kalasdukningen efter Elmas grillparty i tisdags fick vara kvar ett par dagar.
 Här hade vi dukat upp för Emmy och Elises kompismiddag på onsdagen. 

Jag gjorde quesadillas som blev mycket poppis av tjejgänget här.
Grillad kyckling, majs (och ost på några). That´s it liksom :)
På våra och storbarnens hade jag hellmans majjo, bladspenat, röd lök, kyckling och ost. Å så en guacamole till.

Veckans bästa lunchdate! 
Stadstur med kärleken min ♥ Vi åt grekiskt och drömde oss till Kreta ett tag.

 På torsdagskvällen kom Emanuels mormor Maj och farmor Åsa hit. 
Mormor Maj hade med sig så fina paket till alla april-och majbarnen.

 Yes!
Ett nytt superfint badrum till stora dockskåpet.

 Favoritboken kan man inte få för många av ♥
Ni kan ju gissa vilken bok!
(Zlatan såklart :) Han läser den nu för femte gången!!)

 Elma gjorde de smarriga bakelserna igen!


 Glasögonen fixade! 
Både de gamla bågarna- som fick sig en uppfräschning.
Och sen beställde vi glas till de nya snyggingarna från Ola, som kommer om någon vecka. 

På fredagseftermiddagen var det nästan lite sommarfeeling.
Vi satt ute på grannarna Olssons altan och njöt i solsken.

Friday dinner när kidsen får bestämma.
Å det är ju himla gott, är inne i en sån där guacamoleperiod ;)

Filmen!
(bild från IMDb)
Jag och Elvira satt här hemma å tyckte lite synd om oss som inte kunde åka ner å kolla, 
men vi tänker att det kommer ju fler premiärer ☆

Helgoutfit: Min nya klänning och Mashas nya nagellack blev en fin kombo.

Lååång lördag och väntan på att pappan skulle komma hem.
Min och barnens plan på att åka ut till Smultronstället och hälsa på fastern kändes mindre kul då regnet bara vräkte ner.

Vi åkte i alla fall förbi och sa hej på vägen hem från handlingen.
Fotade en vacker rhododendron (och en småsur Pise).


Ost-&charkbricka till lördagkvällens supermatch ;)
Champions Leage-final var det visst.

Såhär peppade var vi!

Om dagen var seg så var kvällen grym ♥

Så söndag!
och fotboll hela dagen.
Emmy först ut med match imorse, sen Edwin i Hörnefors mitt på dan och i eftermiddags Elmas härliga match! 

~ Nu laddar vi slutspurten innan sommarlovet! ~









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar