måndag 15 juni 2015

Sommarlov & Loppislycka

Hej på er!
Det haglar inte tätt med inlägg här precis. Hoppas ni har det fint och får njuta av sommar ♥
 (Förra) veckan inleddes med en liten loppisrunda och veckan avslutades faktiskt likaså. Den här sommaren ska bli en riktig loppissommar hoppas jag på.
Förra typ noll loppisbesök och det kändes inte rätt på nåt sätt!
Spetsklänningen (märke Tuffer :)) för en femma (!!) som jag hittade på Bobbys var ett riktigt riktigt bra fynd. Kanske det blir klänningen till sommarens bröllop vi ska på ♥
En grå stor bordsduk och en virkad kudde var andra fina fynd från Returmarknaden i stan.

En eftermiddag tog vi en liten promenad i byn och förstod att nu är det ändå sommar å ganska härligt och vackert ute, trots något kyliga grader och väl blåsigt.

Hästarna är alltid kul att hälsa på.

Mysigt att vår fina granntjej Emma ville hänga med oss ♥

En äng full med vackra maskrosor ;)
Tjejerna plockade gigantiska buketter till både mig och Emma.

Testande av avslutningskläderna.
Som tur var passade träskorna (jag hade inte tänkt så långt och missat skobiten- till alla barnen... Tankspridd något... Edwin fick låna mina converse, så han slapp ha fotbollsskor ;) och Emmy hittade vi igen ett par matchiga som hon köpte lite för stora förra sommaren! Perfekt och phjuu!)

Vackra tösabiten min ♥
med favoritblomman i högsta hugg.

Läsa lite tidningar ;)


Kvällen innan det skulle bli sommarlov

hade vi fastermys, frisering och nagelfix.

Redo för
~ s o m m a r l o v ! ~

Glass i stora lass.

Skolavslutningstårta!
En trevlig tradition på skolan är tårtkalaset med alla smarriga tårtor.

Finfint gäng.


Jag klädde mig också tjusigt dagen till ära.
I västerbottensdräkten känner man sig alltid högtidligt fin.

Första skolavslutningen ever ♥

Å sista i Innertavle för gossen.
Edwins fina klass ♥

Till hösten börjar nya äventyr!


Lillsnuttan fick 39° feber :(
Tur så gick det över snabbt. Nu är det "bara" förkylt.

Hamburgare från Linas-kassen passade bra som firarmiddag tänkte jag.

Med spännande goda tillbehör.
(Men sen i själva verket blev det en überstressig middag haha,
 med fotbollsträningar både före och efter...) Firarstämningen som bortblåst ;)

På torsdagsmorgonen åkte Emanuel till Stockholm, i först jobb och sen svensexa för Ola.
Svärmor och Lars kom hit och var med barnen när jag jobbade några timmar på torsdagen.
Dom styrde upp hur mycket som helst då!

De planterade bl.a mina växter, som jag fått från Karin och svärmor

samt handlat av Stina här i byn, på hennes plantloppis.

Vi njöt sen eftermiddagen utomhus. Med kofta på förstås.

Sommarlovsfrulle är

bra grejer det!

 På fredagen var det riktigt varmt.
Vi tog tillvara på utetid och gjorde rabarberpaj till mellis.

 Smulpaj är mums.

 Schluut!

 En å annan glass har också slinkit ner.

 På fredagskvällen kom faster hit efter jobbet.
Vi mumsade färska vårrullar (som Emanuel läskat oss med från ett restaurangbesök nere i storstan.)

 På lördagen, efter Eddemans träning, drog vi till svärmor i Vindeln.
Det var himla mysigt det

  och extra kul för kidsen att kusinerna Grenholm också var där.

 Å så blev det som julafton när pappan kom hem från Stockholm.

 Det hade skickats grejor till oss alla ♥

Kvällssol och godnatt i vackert sovrum ♥
Har sagt det förr, i Vindeln känner man lugnet.
Det gäller oss alla, Edwin som först inte ville åka, erkände att det var skönt att bara vara där och slappa.

Vi startade sedan upp söndagen med fotbollsmatch nummer ett för dagen.
Å yeeees, det blev vinst!! Äntligen!!!

Så åkte vi på en loppisrunda i Vindeln-trakterna.
Vi kom på att vi var i närheten av Glassbonden. Så mysigt ställe. Dit åker vi tillbaka här i sommar!

På eftermiddagen var det dax för nästa match. Att både Edwin och Elma spelade match i Vindeln samma dag var ju nästan för otroligt för att vara sant haha.

Så avslutningsvis, mina fynd från lördagens loppistur.
Bra vecka!
Å denna vecka är det full aktivitet. Fotbollsskola för två och läger för en. Kalas att gå på och kalas att förbereda. Så lite midsommarfirande på det.
Kram på er









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar