söndag 29 september 2013

Höstsöndag

Så himla härlig dag! Soligt och friskt. Å vi fick tillfälle att städa upp lite ute på gården, klippa gräsmattan för sista gången detta år, tömma alla krukor och förbereda (lite grann i alla fall) inför vintern. Utemöblerna står dock fortfarande kvar, vi får väl se om de står kvar när snön börjar falla...
Min lilla monsterunge!

Jag blev så lycklig när jag uppe på vinden fann igen min fina "Mia-tröja", som jag nog sist hade på mig under gymnasietiden. Funderar på om jag har hittat den på loppis, eller om den är från min mor? Vet du mamma?

Elmas fina tröja vet jag är en krympt ulltröja som min vän Therese haft.

Nästan likadana ♥

En paus i trädgårdsarbetet.

Eftermiddagen blev biosöndag för alla utom Elise & pappan (som valde tv-soffan å fotboll). Jag och Elma gick och såg Smurfarna 2. Edwin och Emmy följde med grannkompisarna, men på olika filmer förstås. Flygplan och Alfons :)
 Tur att jag hade med mig kameran i väskan. 
FinElma i höstfina Rådhusparken.
Således en mycket bra helg innehållande trevligt fredagshäng med grannar, dans-och fotbollsmorgon, snabbshopping, slapparlördag, gomiddagar, trädgårdsarbete och söndagsbio.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar