söndag 13 juli 2014

Grannmys

Finvädret har fortsatt och vi har så himla härliga hemmadagar. Alla grannar är hemma och det är full fart med massa liv på vår lilla gata ♥ Ingen stress att åka iväg då.
Vattenlek hos grannarna Olsson.

Lina bjöd över grannskaran på blåbärspaj & äppelpaj med glass.
Mums så gott å trevligt i solen. Har jag sagt att vi fick det bäst! 
Bästgrannarna bor här på "blindtarmen" ♥ 

Så blev vi bjudna på grillmiddag, också hos grannarna O.
Galet gott med ett av mina absoluta favorittillbehör: rödbetor & chevré.

Söta sommarflickor ♥

Edith nöjd å go.
Hon har oftast en liten vakenperiod där på kvällskvisten. 

 Å detta morgonmyset ♥ 

 När alla kommer och mornar sig i storsängen ♥ 

Jag hade lite ärenden på stan på lördagen. En ny bikini i värmen bland annat (alla mina small för små för mjölkfabriken här haha..) Vi satte oss sedan på en uteservering och jag drack världens godaste syrliga alkoholfria hallondrink.
 Älsklingen med ett glas Chablis.

 Dessa två sötnötterna skötte sig fint på restaurang.
(Elma på kalas och Edwin på bio.)

Minsta lillgumman våran, sov mest i vagnen under hela stadsvistelsen, men jag plockade upp henne för foodtime.

 Vi åt en förrätt bara. Som jag längtat efter länge nu. Kalix löjrom.

 Så gjorde vi ett besök i stans bästa delikatessbutik, Duå såklart, där man tryggt kan låta personalen plocka ihop en blandad charkpåse. Så himla duktiga på mat!! Å vilken fröjd att botanisera runt i allt gott.

 Med finaste golvet också.

 Köpte mig sedan så fina rosor.

Mammamys ♥

 Pappamys ♥

Blev inspirerad av grannfru Vicki att köpa en svart långklänning, hittade en enkel fin på h&m för 129:-

En lovely lördagskväll. 

Mera grannmys & charkmums på altanen.
♥  







3 kommentarer:

  1. Vad ni ser ut att ha det mysigt! Och vad jag blir avis på din obefintliga tjockmage;-)
    Kram, Helena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh! Önskar dig stort lycka till när det bär iväg Helena! Så spännande!! Stor kram & massa pepp ♥

      Radera
  2. Tack, vi längtar:-). En riktigt fin semestertripp önskar jag er!

    SvaraRadera