torsdag 10 juli 2014

Soliga dagar

Alltså, vilken härlig värme vi har haft den här veckan. På tisdagen packade vi badväskor och fikaväska med mormors sommarsallad. Hälften av familjen tog cyklarna till Nydala. Småtjejerna och jag packade in oss i bilen. Mot UmeLagun!
Helnöjda kids i badet hela dagen lång.

Mormor Majs sommarsallad
är en smarrig klassiker på ris, skinka, ost, ärtor, gräslök, grädde och majonnäs.

Å lillasyster bara sov å sov. Jag får många gånger väcka henne när hon ska äta. Eller så kör vi klassikern att hon vaknar precis när jag ska äta :)

Vår söta lilla groda. Här på hennes bf dag, den 8 juli.
Hon kom ju 8 dagar innan bf, men det kändes som man gick över tiden flera veckor... 
Å nu har jag varit fembarns-morsa i lite mer än en vecka. Allt flyter ju på himla bra. Med världens nöjdaste bebis. Men visst känner jag stundvis av tröttheten och den där skörheten när man precis fött barn.

Vi åkte ut till mor å far i stugan, på tisdagskvällen och har installerat oss här. Mina brorsor är hemma från Stockholm och Uppsala, så det känns fint att få tid att hänga här med dom.
Familjehäng ♥


Bröderna brothers och min far ♥

Ljuvliga sommarkvällar ♥
Det har ju varit helt sjukt varmt.
 
Mysiga stugan.

Som ser ut lite så här just nu. Renovering pågår och det kommer bli så bra!


 Ready for the beach!

 Nära å bra.

 Fläktande skönt nere på stranden.

 Här låg vi hela onsdagen. Vi gick bara upp till stugan för lunch.

 Nöjd lillasyster ♥







 Edwin & Melvin har också kul. 
Radiostyrda bilen, badminton, bad, fotbollen såklart, å så lite tv-spel på det.

 Emmy i sin fina nya klänning som hon fått från morbröderna & Mia.

 Svalkande dryck i värmen.

 
 På onsdagskvällen körde vi surströmmingspremiären för denna sommar!

 Morgonmys i husvagnen.

 Jordgubbar till frulle. (Inte egenplockade riktigt ännu.)

 Morbröderna ♥

 Vi tog en liten promenad.

 Inne i stugan har det jobbats på.

Lunchpytten.
 Murikka-mat är perfekt när man är många.

Åh Mums. Kycklingwok med nudlar.

 Det här myset alltså ♥

 Goding i vagnen.

 Kvällsbad!

 Lata sköna sommardagar. Bland det bästa som finns alltså.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar