fredag 8 maj 2015

Torsdagsdejt och tjuvstart på helg

Så fint det är med fredag!!
Här kommer vår torsdag:
Jag väntade lunchbesök. Det passade bra med en enkel thaisallad och tzayspett tänkte jag!
((Den här salladen var det Therese))

Thaisallad
1 morot
2 paprikor
1 rödlök
1 salladskålhuvud
0,5-1 kruka färsk koriander

Dressing
1 dl socker
1 dl vatten
2 dl vitvinsvinäger
1 röd spansk peppar

Koka upp socker, vatten och vinäger. Låt koka 1 min utan lock. Finhacka pepparfrukten och blanda ner i den varma dressingen. Låt kallna.
Skär salladskål, paprika och rödlök i fina strimlor. Grovriv moroten. Hacka korianderbladen. Blanda allt med dressingen och låt dra minst 30 min.

Lunchdejten ♥ 

+ ganska så pigg sjukling ♥ 
som sen fick följa fastern till hennes skola och ut till Mttifjärden för trädplantering.

Då tyckte den trötta, frusna & hostiga mamman att vi kunde passa på att sova lite.

Det tyckte inte bebben, som var piggare än nånsin...
(Nu kör vii morsan!!)

Aaaah.

Buuus.

Ingen nap alltså, bara massa lek!

På eftermiddagen kom svärmor och Lars hit. De pysslade på i garaget med hemlisar inför kommande födelsedagar.
Min masterchef!
Styrde upp värsta gomiddan ♥ 

 Hela köket badade i kvällssol!

 Risotto med mycket parmesan är loovely.

 Han fick en finfin present i förskott! Det passade ju så bra för kvällen.

 Mysigt ♥ 
Sen när dom skulle åka blev det ett himla liv, alla tjejerna ville följa med hem till Vindeln. Elise hade blivit lovad och var ju den enda som inte hade skola idag, så hennes tur fick det bli!








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar