torsdag 29 november 2012

Fullspäckad lördag i New York!

En dag fylld med massa trevligheter.
 Redan vid åtta-tiden på lördagsmorgonen kirrade vi biljetterna till eftermiddagens show.

 På den blåsigaste och även kallaste dagen tog vi en promenad i den centrala parken. Mig gick det dock ingen nöd på, jag hade min varma täckjacka. Värre för lövet, som endast hade en lite tjockare kavaj med tisha under.

 Detta fina ställe var vårt huvudmål i parken. The Loeb Boathouse i Central Park. Vi hade sån flax att dom öppnade upp portarna till restaurangen ca tre minuter efter att vi anlände! Bra tajming kan vi kalla det. 

Först på plats i denna mycket populära och omtalade restaurang.

Brunch stod på menyn. Lyxig sådan ;)

En flaska Champagne till brunchen kändes givet på ett ställe som detta.
Så otroligt mysig och lyxig förmiddag vi fick!
Ååå det var så sagolikt gott! Servicen den bästa.
Jag åt scrambled eggs med Esposito´s frukostkorv (magiskt god!) samt potatis & gruyere tart.

Efter vårt strosande i Central Park rörde vi oss upper east. Jag ville kika in i en leksaks/krimskramsbutik som jag tidigare år köpt varsin julstrumpa åt tjejerna, i form av en vacker skridsko. Ville nu köpa en likadan till Elise, så att alla har varsin. Tyvärr hade dom ingen kvar. Fick bli en annan fin strumpa till lilla Pise.

Så tog vi tunnelbanan upp till Harlem.
 Alltså jag gillar så skarpt kontrasterna i denna stad!

 Strosade längs Martin Luther King Jr´s gata.

 Slank in på H&M i Harlem för att shoppa en varmare tröja till älsklingen som var för kallt klädd för våran stadsvandring.

Sen tog vi tunnelbanan ner mot Fifth Avenue och strosade i de exklusiva och lyxigaste boutiquerna.  
 
 I Like Juicy

♥ Emanuel

Så blev det dags för julshow på eleganta Radio City Music Hall.

Vi såg (för andra gången) Christmas Spectacular med dansande Rockettes. En show som firade 85 år i år!

Bubbel i lite roliga glas.

 Fantastiskt bra julshow.
Ett tips om man är i NY under november/december. Föreställningar flera gånger om dagen från förmiddag till kväll.

 Man kommer i riktigt mysig julstämning.

Så svidade vi om inför sista kvällen och middag!

 ♥ ♥ ♥

 Haha, söta gubbar!
Killarna i baren på favoritpuben Conolly`s.

 Kvällens brakmiddag!
På fina restaurangen Smith & Wollensky,
där numera Tomas får sig en egen namnskylt på väggen ;)
Här får man äta bland det bästa köttet i New York. Å det var verkligen himmelskt gott. Blev lite mätt bara...

 När dessertvagnen kom inrullande höll man ju bara på att smälla av!

 Underbara efterrätter!!

Trots att jag var mätt så in i norden, så måste jag bara testa en efterrätt. Det fick bli Cheesecake som jag inte lyckats äta tidigare under resan. Perfektion kan jag säga att den var.






2 kommentarer:

  1. Åh, så man skulle vilja åka dit! Åkte ni via Sthlm? Kram/Maria

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja precis, å så mellanlandade vi i Amsterdam. Man kan verkligen hitta billiga flygresor, oftast är det boendet som drar iväg... Men man kan ha tur där oxå! Kram E

      Radera