lördag 17 november 2012

Garderobstäd, Innebandy & KycklingTortillas

På förmiddagen fixade jag och donade lite här hemma. T.ex. så är tvättkorgen tom inför resan. 2 av 4 barngarderober är dessutom sorterade och städade, så nu hittar man kläder där i. Fortsätter imorgon med resterande två, eller tre, om jag hinner min egen också! (Önsketänk inser jag snabbt...) Eftermiddagen har vi spenderat på Sporthushallen och kollat innebandy när gossen spelat. Tre timmar innebandykollande för tjejerna var liite på gränsen för vad dom pallade... Men vi höll ändå ut :)
Elise läser Alfons för Christin.
En bok som vi fick låna av en snäll mamma som var lite mer rutinerad än jag... Nästa gång ska jag också packa med lite böcker och gottigotti som kan hjälpa att avleda för en stund i alla fall.

 
En middag som vi alla kunde enas om! Tacos med grillad kyckling i stället för köttfärs. Man äter sig alldeles för mätt bara...

Goaste Elise Pise 
går alltid runt och säger godnatt till samtliga i familjen när det är dax att gå och nannanonna. Emmy ser kanske lite nonchig ut på bilden, men gav sekunden senare en varm kram till lillasyster.





2 kommentarer:

  1. Hej!
    Köket och matplatsen verkar vara hjärtat i ert hus med plats för mycket god mat, umgänge och pyssel. Jag är precis på väg att renovera mitt kök och och det är många beslut som ska tas. Jag har precis som ni tänkt mig kakaelplattor som är lite långa och smala. Men man blir helt vimsig när jag står med de olika måtten i handen. En fråga till dig. Vilket mått är det på era? Det är verkligen jätte snyggt.
    Hoppas ni får en trevlig resa.

    Monica

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Monika!
      Så är det verkligen! Köket är hemmets ♥ och där trivs vi bäst! 56*15 cm är måtten på våra vita kakelplattor. Det har raka kanter, så fogen blir smalare och ger ett striktare utseende än kakel med rundade kanter. Kul med renovering, men vet precis hur snurrig man kan bli på alla val som ska göras! Lycka Till!

      Kram E

      Radera