onsdag 27 augusti 2014

Glimtar & Kattmys

Dagarna rusar och vi kommer väl mer å mer in i rutinerna tycker jag. Det är som en liten inskolningsperiod för oss alla. På det stora hela rullar allt bra, vardagslivet som stoorfamilj liksom!
Glimtar från våra senaste dagar ♥

 Liten gladskrutt. 
Hon har börjat le nu, det vackraste leendet, å man bara smälter ♥

 Lovely färgklick som är redo för skoldagen.

Photoshoot!
 Kidsens Grattishälsning till farfarn.
Hurraaaa!
För farfar Kalle 70 år!


 Hihi! Sötisarna här ♥
Det är riktigt kul när dom är peppade att vara med på bild ;) inte alltid det är så haha! (vilket jag såklart förstår :))


 Kompisar i trädet.

Liten Edith "Sbrandelius" på gosefilten.

Mystid med faster ♥

 Smoothie time!


 Kusin Julia kom på besök häromdan med morsan Maria & brorsan Oliver.
Vi ska hänga mycke här i höst ♥

Lik mamma?
Hon är nog i alla fall den som har mest av mina drag (men allra mest morfars) utav alla kidsen. 

Lite häng med brorsan.

 Vad är detta tro? :)
Jo, det är små vitlökar som är odlade på Elviras skola. 
Och apropå Forslunda! Nu på lördag är det Naturbruksdagen på Forslundagymnasiet. 
Ett tips för alla umebor! Mycket roliga aktiviteter för barnen, som ponnyridning, linbana, godisregn, kaninuppvisning, ankrace, tramptraktor m.m.
Kika in på hemsidan för info!

 Lyx med en egen trädgårdsmästare ;)
 I våra pallkragar finns mycket ogrässorter att öva på hehe.
Faster (med Pises hjälp) har rensat ut allt ogräs, vilket inte var så lite... planterat om och gjort så himla fint. Nästa sommar ska även jag ge mer tid å kärlek till våra odlingar.

 Säg Hej till ursöta Nisse!
Mor & Fars ena kattonge ♥

 Här är hans vackra syrra, Sickan ♥

 Dom trivdes båda i fasters sällskap.

 Hennes lugn drog dem nog till sig. 
Jag var lite mer ihärdig, med massa klappar å gos.
Men alltså man vill ju bara pussa på dom!

 Så fint att de har varandra tycker jag. 

 Elma som älskar djur var in kattheaven ♥

Kanske vi får låna hem dom nån gång!

Fruktsallad till mellis idag och Elise är förste kock.



 Puss & Goodnight!






1 kommentar:

  1. Hej! Så länge sen jag kommenterade nu. Måste bara skriva att du/ni verkar gör ett fantastiskt jobb m att rodda 5 barn m allt vad det innebär. Tycker att det kan va rätt svettigt m 3 emellanåt ���� kram på dig! /Maria

    SvaraRadera