fredag 22 augusti 2014

Match, Skötardag & Firarhelg

Det blev som höst direkt. Å det känns väl helt ok tycker jag. Även om det ihållande regnet de senaste dagarna känns ovant och trökigt. Hoppas vi får en lång fin höst, med många soliga och krispiga dagar i stället :)
 Morrn morrn! Tre nykammade sötnosar.
Elise väljer gärna musiken på mammans telefon (Pippi långstrump & Mora träsk är favoriterna).

 Kolla vilken härlig skörd. Paprikorna är såå mumsiga.

 ★New dress★
Jag gillar småblommigt.

 På torsdagskvällen var det semifinal i kommuncupen. IFK Umeå - Ersboda. I spöregn! En match som IFK till slut vann med 5-1. Så det blir spännande final mot TegÖst på T3arena!

Vi lekte i lekparken innan matchen började och jag fick flashbacks från när jag var liten och lekte nere på just den ängen. Vi bodde på Ersboda fram till att jag började 3:an, då vi byggde hus och flyttade till Sävar.


 Full fart mellan gungor och rutchkanor!
Stortjejerna fick vara hemma själva. Dom klarar det fint och tryggheten att grannarna var hemma kändes bra.


 Gung gung.




 Lillsnuttan sov gott i vagnen.


 När matchen började, kom regnet.

Denna fredag har Elise haft en "skötardag", alltså hemma med Edith och mig ♥
Vi tog en promenad i byn.
 Tänk! Bara för nån vecka sen var det kvällsdopp i ån för att svalka oss som gällde.
Nu är det lite hurvigt för det...
Vi kollade på hästarna.

 Många hästar bor i vår fina by.
Efter promenaden gick vi hem och skapade ett litet packningskaos, som till slut blev ett ganska ordnat kaos. Redo för myshelg i en stuga!

Jag gjorde igår en (förhoppningsvis) smarrig kantarell-och västerbottenpaj som ska med på helgens trevligheter. Vi ska nämligen åka iväg och fira min kära svärfar som fyller 70, till ett för honom okänt mål.

 Ha en fin helg allihopa!





1 kommentar:

  1. Mysiga bilder! Ha en riktigt härlig helg med Kalle, hoppas att vädret är med er och solen tittar fram. Kramar till er alla/ mormorsue

    SvaraRadera