lördag 30 augusti 2014

Fredagskänslan & Naturbruksdag

Igår var det fredag och såå underbar den feelingen kan va! Fredagskänslan har man ju inte riktigt haft under den lediga sommaren, när alla dagar är same same och ingen dag är vardag. Helt klart är det bästa veckodagen och jag ser så framemot höstens. Från nästa vecka börjar dessutom Öppna förskolan här i byn på just fredagar. Det har vi längtat jättemycket till! Så mysigt det ska bli♥
 På fredagsmorgonen gick Innertavlejoggen av stapeln. Hela skolan springer/promenerar för en bättre värld. Jag & Pise hejjade vid matchstart. 

På förmiddagen hade vi sedan BVC och Elise var väldigt peppad att få följa, det finns så roliga leksaker där!
Lillsnuttan växer på bra och följer sin kurva. 5 kg prick väger hon nu.
 Gult är fint!

 Middagsförberedelser och härligt med fredagskänslan!

Matlagningsmusiken är viktig.

Jag gjorde en så grym sallad till grillningen.

Med mixad blomkål, tomater, gurka, paprika, färska kryddor, lime, oliver & olivolja.
Mums så gott!

Middag för tre! Elma blev till slut den enda av ongarna som käkade hemma. Grannarna Olsson fick två extra middagsgäster. Eddeman följde med grannpolaren för käk på Max.



Helo gulle!

Lördag och efter lite fotbollsmatcher for vi till Forslundagymnasiets trevliga Naturbruksdag.
 Faster läser en trädgårdsutbildning på den skolan.

Superroliga aktiviteter för barnen! Å himla mysigt att gå runt och kika, samt shoppa lite närodlat & bra.

 Kolla på gulliga kaniner.

 Jag köpte gottgott nybakt valnötsbröd.

 Hopp i höet!

 Ponnyridning såklart.

 Å fiska fiskedamm.

 Klappa på krokodilbebis kunde man också göra om man vågade.

 Nöff nöff.

 Bukett nr 1 som jag köpte där. Kanske det rentav var faster som bundit så vackert.

Bukett nr 2. 
Tjusiga visst!
En mycket trevlig lördag med Mike å barnen har vi haft.
En god högrevsgryta fick avrunda kvällen och nu är jag tröttare än tröttast.





1 kommentar:

  1. Roligt att se och läsa din blogg, vi känner också trött jag och pappa, puss och kram

    SvaraRadera