torsdag 16 augusti 2012

Fullspäckad torsdag

Första inskolningsdagen på förskolan för lilltjoppan våran! 
Det gick jättebra för henne och hon verkar redan stormtrivas :)
Emanuel gick med tjejerna på fritids och förskola och jag skjutsade Eddeman till fotbollsskolan.

Innan jag åkte hemåt igen stannade jag till på Strömpilen och shoppade lite nya kläder till tjejerna, främst till Elma som vuxit så himla tvärsnabbt här sista tiden. När jag kom hem sorterade jag ut kläder i alla tjejernas garderober. Emmy fick helt plötsligt väldigt mycket mer i sin garderob!

Vid lunch åkte vi ner på stan, till Café Göteborg. Jag och hjärtat mitt, å Pise förstås! Men hon somnade lämpligt nog och sussade sött under hela tiden. Det gäller att passa på att luncha nu tillsammans, från måndag är det just under lunchen jag jobbar som mest :)

 Grillad fetaostsmörgås med bulgursallad. Sjukt gott!

Café Göteborg är verkligen ett helmysigt ställe. Älskar deras trevliga innergård.

Efterrätt på lunchen.

 Ingen liten pluttig efterrätt heller!

Hemma igen var det nästan tropiskt varmt och Innertavle Badland på grannarnas gård hade öppnat för säsongen (något senare än tidigare år...)
 Grannarna Olsson har byggt en så himla fin lekstuga i sommar och jag gjorde ett litet besök där.
 Det är som en dröm därinne. Man vill bara flytta in typ.

 Yngsta grannflickan på kvarteret, Nelly.
Glad å såå himla go!

Nu ikväll bar det av till Vindeln för Edwins fotbollsmatch.
 Smulan & Elise

Elma med Emanuels mormor Maj


 Båda lagen kämpade bra och matchen slutade 4-4.
Rättvist resultat, men Edwin blev så grymt besviken, han hade hoppats på vinst lite extra denna gången.

 Tur det glöms snabbt och han blev glad igen :)

 I Vindeln stannade vi till en stund på min farmor & farfars grav ♥

Sov Gott!
♥ 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar