tisdag 28 augusti 2012

Tidigare morgnar

Vi har ju så lyxigt, att kunna ligga kvar i sängen till kvart över sju, halv åtta på morgnarna! Jag börjar inte jobba förrän klockan halv tio i köket. Men nu blir tisdagar och torsdagmornar lite tidigare uppstigning för oss. Jag kommer då jobba en stund på en av förskolorna här i byn med att ställa i ordning frukost.
 Elise är inge peppad på att åka vagn, men när vi sa att vi skulle till förskolan blev hon glad igen.
Dessa tidigare mornar för oss, innebär att jag får en lugn skön frukoststund helt själv. Jag hinner nämligen gå hem en stund mellan jobben (tur jag bor bara några hus bort) och slappa innan jag börjar jobba i köket. Egentid kallas det va! :)
♥  


4 kommentarer:

  1. Å så skönt och välbehövligt för en småbarnsmamma :) / Frida

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja verkligen! Man får passa på att njuta av lugn när tillfällen ges :) Kram E

      Radera
  2. måste man ha mössa och vantar nu? shit jag har inte packat nåt sånt till barnen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tidiga mornar är det inte varmt å gött direkt... Ni kommer hem till riktig höst! Puss å kram

      Radera