måndag 17 september 2012

Blueberry Hills

Ikväll har vi bakat en gammal klassiker. Nämligen blåbärskakor. Ni som känner mig sedan länge kommer kanske ihåg dessa gobitar, som jag bakade var och varannan dag förr om åren.
 En vanlig bulldeg egentligen, med blåbär/socker/potatismjöl fyllning.

 Brukar vika in kanterna så blir dom granna och fina.


 Vi hade inte tillräckligt med blåbär, så vi improviserade lite och gjorde en äppelvariant med kanel/socker/smör blandning. Sjukt goda dom också!


Kvällsmys med mina tjejer ♥
Eddeman var taggad för UFC match ikväll. Han fick gå in med fotbollsspelarna på planen. Stort för en 9-åring! UFC vann visst matchen också :)





2 kommentarer:

  1. Hej.
    Ser riktigt goda ut, jag gillar att baka så dessa måste jag göra. Blandar du bara blåbär med socker och potatismjöl efter behag? Gräddas i 225 10-15 minuter????? Blev det bra även med äpplen?
    Monica

    SvaraRadera
    Svar
    1. Precis Monika. Blandar bara lite som jag tycker. Är det färska blåbär man använder vete sjutton om man behöver så mycket potatismjöl. Men med frysta blir det så himla rinnigt annars. Av en bulldeg (på halvliter mjölk och 50 g jäst) blev det 16 st. Gräddade dem i 225 grader 8-9 minuter. Äppelvarianten blev supergod, nästan så att barnen tyckte dom var godare! Mycke smör och socker i dom :) Kram E

      Radera