torsdag 7 februari 2013

Kramkalas ♥

Jag har haft en VAB-dag hemma (igen) med två febriga och förkylda töser. Jag kände det på mig igårkväll att det skulle bli en vaken natt, å så blev det ju... Som två små element. Men stundvis under dagen väldigt pigga å glada i alla fall :)
Vi har gjort mysigt på deras rum. Testar med att byta ut Elises spjälsäng till den söta och nättare barnsängen. Vi får se om det funkar, eller om det blir lite för spännande, så att man inte kan ligga kvar i den... utan måste kliva i och ur hela tiden ;)

Emmy tycker det är mysigt att dela rum med lillasyster (än så länge hehe...)

 Sötis med lite blanka ögon.


FunderarPise

 Mycket soffamys med film idag.

Elise visar att hon har bikk i muggen.
 bikk=is

I bakartagen.
Semlor- igen. 
Dom som vi bakade förra helgen är redan slut... hehe!

När gossen kom hem var semlorna precis färdiga. Tajming.

Mmmm.... Gott!!

Så har vi haft kramkalas med pappa E som åker bil upp till fjällen med ett gäng skoteråkare. Jag är glad att deras reservplan sattes in. Det var nämligen först tänkt att de skulle köra skoter hela sträckan Umeå-Hemavan, dvs kring 40 mil!! Men med väderprognoser längs vägen upp, som på sina ställen visar drygt 20 minusgrader, satte de in planB. Att åka med skotrarna på släp och bara köra där uppe. Känns bättre tycker jag. Tänker på deras stackars kroppar.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar