torsdag 1 januari 2015

Nyårskristaller

~Gott Nytt År~
allihopa ♥
Hoppas ni hade en fin avslutning på året 2014.
Vi hade världens bästa afton.
Vi pysslade och fixade fint under dagen.

Med lite inspo från instagram gjorde jag en flott nyårsdukning på sånt som vi hade hemma i skåpen.
 Den fina guldstjärnebollen har
 kul nog hängt med sen min barndom★

Glitter och tjusiga håraccessoarer. 

 Vi kom på att man kunde hänga mer elegans i lampan,
 som vackra nyårskristaller.


Min stora fina gosse ♥

Älskar förberedelser och pyssel i köket helt utan stress.
Karamelliserad brie.

Efterrätten hade Edwin bestämt. 
Crème brûlée!
(Den blev inte så bra tyckte jag och Emanuel (lite äggröra...) men kidsen gillade det!)


Systrar ♥


Pommac & Bubbel



Skål mina ♥♥♥♥♥♥♥


 Grötmonstret haha!

Förrätten serverad.

Råraka med löjrom, vispad crème fraîche och finhackad rödlök.
Så var originalet alltså ;) Tallrikarna som serverades såg dock lite olika ut. 
Det är så mysigt att ha sånna här finmiddagar med barnen. Mysigt & festligt!

Emmy testade en original och gillade det!

Pise var skeptisk när vi sa att det var fiskägg... 
Haha, förstår väl det :)

Lovely kväll ♥


Finsmakare ♥

Varmrätten var alldeles magisk!
Till köttbiten en murkelsås och jordärtskock-&potatismos.

Efterrätten, som sagt succé hos kidsen!

{Hej kompis}
Nyårsklädd bäbis ♥

Vi tjuvstartade och skickade iväg några fina lyktor innan tolvslaget,
 så att alla smågryn skulle få se. 
Sen firade vi de sista timmarna innan nya året 
tillsammans med kära grannar ♥

 Lyxig frukost på årets första dag.

Nyårsdagen med ett lugnt tempo.
Puss på er!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar