fredag 23 januari 2015

Torsdagsfröjd & Fredagsfart

Igår hade vi en för himla fin dag.
Började torsdagsmorgonen med lite syskonbus ♥...
{Elise var hemma, bytte nämligen dag på föris så hon gick idag istället,
då jag varit på utvecklingssamtal med Eddeman}

...och gos ♥

Sen kom vi på den mysiga idéen att äta frukosten i sängen.
Det var mycket uppskattat av oss alla tre.

GreenSmoothie ena dagen och Chiapudding andra.
Jag är bara något år senare att prova än alla trendsetters ;) haha. Mycket trevlig frukost i alla fall. 

Tid för konstären att skapa lite vacker konst ♥

Och ett brejk för lunch!

Sen drog vi igång lite bakning.

Barfotabagerskorna här!

Finfina franska baguetter på dinkelmjöl.

Lilla karamellen våran ♥ på promenad för att
hämta Skurtirutt från skolan.
(Det blir ett par svängar för oss två, fram å tillbaka ner till skolan/förskolan om dagarna, jag längtar tills vi slipper klä på oss alla vinterkläder för att gå...)

Hamburger till lunch.

 Å ljuvligt nybakt bröd till mellis ♥



Så kom min fina stortjej hem från skolan ♥



 Trippel i sweetness ♥ ♥ ♥
 Å Eddeman har långdag på torsdagar.


Till middag kokade jag en soppa på vad som fanns hemma och det blev den godaste soppan jag gjort på länge.
Jordärtskocka, några potatisar, en bit purjolök, tre sparrisar, vitlök, hönsbuljong och en skvätt mjölk. Bacon och koriander uppe på. Å så det nybakta brödet. Mums så gott!!

Just när vi var på väg till Elmas gymnastik, så kom fastern ♥ 
Elise slapp åka med i bilen och jag kunde handla i lugn å ro (med en liten Edith på armen bara) medan Elma gympade.
 Myskväll med gänget ♥ framför
Familjen Annorlunda på tvn.

 Tjejsurr hann vi också med när alla kidsen så småningom knoppade ♥ 

Den här fredagen har det varit rätt så full fart.
Finbesök av svärmora & hennes vän♥ Lite lätt panikstäd innan det ;) Utvecklingssamtal & Semlebak mitt upp i allt.
 Ok. L♥ VELY!
2 dl mandelmjölk 3 msk chiafrön och lite honung. Blanda ihop på kvällen, färdigt att äta på morgonen.
Eddeman gillade också!

 Nämen...
Vi tjuvstartar alltså lite med dessa godingar ;)

Å min fredagsmiddag:
En hel tallrik bara för mig!!

Fortsatt fin fredagkväll & helg till er.
Jag längtar för ovanlighetens skull tokmycket till på söndag.










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar