söndag 23 februari 2014

Söndagen

Startade med en härlig frukostbuffé, som svärmor dukat upp ♥

 En liten del av min maffiga frulle :)

Sen var det bara att packa ihop och dra in till stan, jag och Elma. De övriga kidsen åkte med faster lite senare. Först hiphopdans för Mashi, sen kalas direkt därefter.
Eddeman är också på kalas idag, ett riktigt långkalas, med start på Megazone och avslut lite senare ikväll hemmahos jubilaren.
Faster, Emmy och Elise hade passat på att stanna en stund på stan och gått på fincafé. 
Således en mycket uppskattad söndag av samtliga!

Ska visa er mina finheter från Vindeln. När man har varit hos svärmor är det inte ovanligt att komma hem med mer än när man åkte dit. Hon älskar att samla på sig saker som hon sedan med glädje ger bort ♥
 Dessa söta små vaser köpte jag på blomaffär´n i Vindeln och även den större vasen till höger fyndade jag där. De små sötingarna kommer bli jättefina utspridda på bordet i en härlig vårdukning med nån liten blomkvist i.

 Fin vit skål till min samling, hade svärmor hittat åt mig på loppis.

 Dessa glas är liksom lite fulsnygga tycker jag. Men tror dom kan bli riktigt fina med en dessert i, eller en somrig drink kanske. Dom ger nu mer plats i svärmors köksskåp -mindre plats i mitt ;)

 Rätt gött att komma hem också! 
Även om vi haft en riktigt riktigt finfin helg ♥

Måste bara flika in en bild på min grymma middag, på resterna sen i torsdags. 
Raggmunkar (som nu blev lite som rårakor) toppat med creme fraiche, rom och rödlök.

Nu väntar vi på att Älsklingen ska komma hem efter skoterresan, som slutade gott trots en mycket otäck händelse. En av de närmaste vänner blev sjuk uppe på fjället och det blev en skräckfärd på skoter tillbaka till civilisation. Nu mår alla efter omständigheterna bra, men fy vilken tankeställare.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar