lördag 1 februari 2014

Tjejhelg

Pappan och gossen har åkt till fjällen med kompisar för en helg i skidbacken. Jag och tjejerna har myshelg här hemma. Vi inledde myset rejält igår, med sushimaking tillsammans med faster.
Fredagskänsla är gött!

 Faster Elvira, Emmy och Elise hade varit och handlat till middagen tidigare under dagen, medan jag fortfarande jobbade och Elma lekte på fritids. Inte dumt att komma hem till en sån sak!

 Första gången för oss att göra egna makirullar. Faster hade koll och visade oss.

 Duka med fina asiatiska bordstabletterna.

Å fixa läskande fredagsdryck.

Skära stavar.

 Vi använde gurka, morot, paprika, tofu, avocado, räkor och philadelphia i våra rullar.

 Kul med pysselmat!

 Sushitillverkning i full gång.

Fortfarande vid gott mod!
Just innan middagen var klar, tog batterierna slut och jag serverade uppvärmd pasta och en vällingslurk till det. Sen la fröken sig på soffan och somnade ♥

Snacka om vacker mat.

 Å vansinnigt gott! Mycket godare än köpt måste jag säga.

Tryckte i mig säkert tre till sånna här tallrikar... Så mätt är bara förnamnet!

Idag ska vi åka in till Umeå stad för att kolla på invigningen av Kulturhuvudstadsåret 2014.
Burning Snow.
Höjdpunkten blir förstås när Sofia Jannok ska uppträda med bror Krille på gitarr.
Ha en fin lördag alla!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar