tisdag 12 juni 2012

Skolavslutningskläder & Skagenröra

Jag och Pise tog en tur till Strömpilen i förmiddags. Avslutningskläder till sommarlovskillen skulle inhandlas. Fattar inte varför jag är så fantastiskt dålig på att göra saker i tid :) Men det gick ju bra, jag hittade en outfit till slut i det rätt så utplockade butikerna. Edwin fick godkänna när han kom hem och han blev mycket nöjd med mammans val :)
Satt en stund i solen nere på den härliga bryggan i älven.

Edwins outfit till morgondagen.
 
Sötaste leopardibyxan med volang till Pise, från Lindex.

Skjutsade Eddeman till fotbollsträningen ikväll och passade på att hälsa på min kära mami ♥ Hann även kolla träning en stund.
(Bild lånad från IFK Umeås hemsida)
Finaste Gossen ♥


Sen middag nu ikväll för mig och älsklingen, bakad potatis med hemmagjord skagenröra. Det är inte dumt vill jag lova!
När jag gör skagenröra brukar jag numera alltid vispa creme fraichen hårt med elvisp. Man måste vispa ganska länge innan den blir härligt tjock och fluffig, nästan som vispad grädde. Hackad röd lök, dill, gräslök, rom, handskalade räkor, salt och peppar. Grymt gott!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar