måndag 8 juli 2013

Årliga paddlingen

Då var det dax för den årliga paddlingsturen i Öreälv för min käre make med flera. Igår vinkade vi ajöss till gänget här nedan, som bara är en liten del av hela paddelgänget detta år (tror dom är drygt 20 glada gubbar.) Planen för mig och barnen var att vi tillsammans med mamma skulle åka till Nordmaling och campa på min mosters gård under dessa dagar, men då Edwin inte varit pigg fick vi styra om och vi bor nu med mor ute i stugan i stället. Kändes bäst så, då jag varit riktigt orolig över gossen.

Markus & Krille i fina sjömanskostymer!

Igår sken solen här ute i viken och vi fick en väldigt mysig dag, återigen bara så synd om Edwin.
Som vilade sig i form, och tack å lov mår han mycket bättre idag.

Vi gick ner till stranden, men där blåste det väl mycket.

Så tjejerna badade i nya "poolen" i stället. 

Goda små munsbitar med laxröra
ute på solaltan.

Den smarriga middagen Caesarsallad, med grillad kyckling, knaperstekt bacon, avocado, körsbärstomater, parmesan, brödkrutonger och goda caesardressingen.

Lite chill uppe på stora stenen.










3 kommentarer:

  1. Cesar dressing vad innehåller den ?/stina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sardeller, fransk senap, vitlök och parmesan bl.a :) Men jag köper oftast färdig dressing på flaska... nu testade vi Rydbergs och den var väldigt god (trots att inte huvudingrediensen sardeller ens var med!) /Elin

      Radera