söndag 6 oktober 2013

Familjemiddag & Söndagsnöjen

Lördagskväll &
Familjemiddag hemma hos mor å far med bror Henke & Mia. Så himla mysig kväll.
(Krille vi saknade dig!)
Lite fotboll på tv för att alla skulle vara helt nöjda ;)

Tjejernas tjusiga servettrosor.

Vacker sallad.


 Vacker mat!
Grekisk pytt är även vansinnigt gott.
Å helt kanon när man är ett gäng.

Mumsisch.. Mycke vitlökssås ska det va :)

Sunday.
Söndagsfin Pise.
I sötaste finstövlarna, som hon ärvt från Engla.

En mycket bra söndagsaktivitet:
MegaLoppis på Nolia med Mia & Henke.

Fick med mig flera vackra ting hem.
Skålen Törnros från Gefle Porslinsfabrik är t.ex. en ny gammal juvel i min ägo.

Gladast när jag hittade en liknande fruktskål som jag råkade ha sönder för ganska precis ett år sen och har grämt mig över sen dess.

Tavlan där i mitten med gulliga Piselika barnet blev nog dagens allra bästa fynd. En tia och den blev min.
 Å vad jag älskar loppis! Puss å Tack älskade Mia å Henke för trevligaste söndagsnöjet.

Bullbak passar också väldigt bra på en söndag.

 Gjorde deg på en liter och det blev hur många bullar som helst, säkert hundra stycken! Ger det ändå högst två veckor innan påsarna är tomma :)

Nomnom!

 Använde denna hasselnötsdryck i stället för vanlig mjölk i bulldegen. 
Nötbullar
150 g smör
5 dl hasselnötsdryck
50 gram jäst
1 dl socker
1/2 tsk salt
13-14 dl vetemjöl
 Fyllning 
350 g Jordnötssmör 
3 msk socker
50 g riven mörk choklad 
Pensla med ägg 
Hasselnötter
Jäsa degen 30 min. Dela degen i två delar. Baka ut bullarna och låt jäsa ytterligare 30 min.
Pensla med ägg. Strö finhackade hasselnötter uppe på och grädda ca 6-8 min.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar