söndag 13 oktober 2013

Fredag lördag söndag

Denna helg har vi fyllt med en himla massa fint ♥ 
Snabb fredagsmat.
Mmmm.. Knäckebrödspizza var ju bara super! 10 min 200 grader i ugnen. Vi gjorde tre olika varianter. En med tomatsås, rökt skinka och ost. En med tomatsås, räkor, champinjoner, salladslök och ost. Å så använde vi chiligrytan på den tredje och strödde över massa riven ost. Så vansinnigt goda. Alla tre!

Filmstjärnelooken.

Helt naturligt poseande hihi :)
Ps. Efterrätten är finare än vad den smakade gott haha! 

Brie & Elvira-lagad plommonmarmelad smakar i alla fall himmelskt.

Lördagsförmiddans Springartävling.
Faster härmar Pises härliga springstil,


men


överdriver kanske en smula :)

 Direkt från dansen till innebandycup på Sjöfrun för den här söta donnan.


Som premiärspelade i denna sport, gick ut stenhårt och gjorde mååål!

Mycket Nöjd Tjej!
Frågan är om det är äkta guld i medaljen??


Pysseleftermiddag och Elise visar här stolt upp sitt konstverk. 
Jag fick tillfälle att dra dammsugaren och torka golven, medan faster hade pysselverkstad med tjejerna.

 Så åt vi urgoda delikatessnittar med fasters hemlagade plommonmarmelad. Smaker som citron, ingefära och chili ger stuns åt denna lyxiga marmelad.

Sen lagade vi lite mat i alla enkelhet. Jag har länge gått å varit så himla sugen på Fridas Paella, å vår tanke var att kocka den där på lördagseftermiddan, men så insåg vi att tidsmarginalerna bör vara bättre när man sätter igång med ett sånt storkok. Jag får sukta ett tag till helt enkelt.

 Det blev bakad potatis med tzayspett/köttbit samt trevlig sallad med senapsvinaigrette.

 Inte alls dumt det heller vill jag lova.

 Väldigt mysigt.
 Den här skönheten gav sig sedan in till stan och vi andra somnade på soffan.
Det var fredagen & lördagen det!

Söndagen kan vi sammanfatta i ett ord: Lugnt.
Gäääsp.
Den lugnaste morgonen, dagen och kvällen på väldigt länge faktiskt.

Tihi vilken liten gobit, visst!
Jag har här på eftermiddagen fått håret fixat med klipp och sling. Inte mörkhårig denna gång heller ;) Some day maybe!

Nu en fråga till någon bloggerkunnig...
 Bilden ovan blir retuscherad när jag lägger in den här på bloggen. I iPhoto är den helt vanlig. Hur kan det bli så? Har jag kommit åt någon inställning?? Har märkt detta med andra "porträttbilder" också.
Skumt, konstigt och taskigt haha :)

Ha en fortsatt fin söndagskväll sweethearts!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar