torsdag 10 oktober 2013

Herrmiddag

Emanuel har några polare här hemma ikväll. Specialbeställda ostron som förrätt och till varmrätt en chili som puttrat på spisen hela natten. Jag var med på ett litet hörn och spisade de båda rätterna. 
Ostron har jag bara ätit en gång tidigare, i Thailand för flera år sedan. Å då var dom öppnade.
Det var först lite kruxigt att få upp dem, men när man fick veta knepet så gick det galant. En vass kniv och en handduk var allt man behövde.


 Enligt mig riktiga läckerheter. 
Blandade omdömen bland herrarna, men vi kan konstatera att de tyckte det blev betydligt bättre med en liten vinaigrette till.

En chiligryta gömmer sig där under all ost och gräddfil. Gott med avocado och bröd till också. Toppbetyg till Darling! som har kockat så bra.

Dom surrar vidare och jag går och knyter mig.
Puss å godnatt!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar