fredag 25 april 2014

Happy Friday

Wihoo!
Asså så himla fint det är med fredag!!
Å piggare i kroppen idag, än igår. Så jag passade på att kika förbi skolan, jobbet. Man blir så glad av att träffa alla goa barn & personal ♥
Sen så har jag varit till barnmorskan och det var också väldigt roligt, för alla mina värden var bra. Blodtrycket perfekt och blodvärde likaså! Det har alltså lönat sig med massa vila & knaprande av järntabletter. +6kg upp på vågen sen inskrivning (vilket jag egentligen tycker borde vara mer...? Minimalt med motion eller rörelse överhuvudtaget & massa gott man stoppar i sig extra...) 
Magen mätte 27 cm, strax under mittenkurvan och bebbens ♥-ljud 145 slag/min.
Så gjorde jag en sväng på Maxi för handling å det var inte lika kul tyckte min kropp.
Köpte mig själv en fin present. Hortensia i magiskt fin, nästan lite isblå, färg. Matchade min sjal gjorde den också ;)

När jag kom hem satte jag mig ute i solen (vilket underbart väder!!) och fixade i ordning maten.
En favorit till middag.

 Ett glas lemonad, syrligt som tusan, men grymt gott.
Är inne i en syrperiod, då jag drömmer om citroner & sura s-märken.

 Ceviche in tha making.

 Koriander, lime, vitlök & chili utgör grunden till denna fantastiska fräschhetsmaträtt.

 Hortensian!
Matchar både tallrikarna & bordstabletterna. Mycket genomtänkt ;) Hehe.

 Dinner`s ready. Å Kidsen fick grillad kyckling och pommes och va mycket nöjda över det.

Till efterrätt,
Eddemans favvo: Chokladpudding med en gräddklick å strawberries. 
Nomnomnom tyckte även jag-ickechokladälskaren...
♥ 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar