tisdag 12 augusti 2014

Med kryddor från landet

Jag var tillbaka på infektion igår och lämnade prover. Det mest konstiga (tyckte jag) var att jag hade för lågt blodtryck! Jag som alltid har något för högt!! Hon tog om det igen och det stämde. Crp låg nu på 40, så det har sjunkit sen i fredags, då värdet var 146. Mycket tyder på att det är njurbäckeninflammation jag dragits med. Jag fortsätter äta antibiotika ett par dar till. Håll tummarna för att det bara fortsätter åt rätt håll.
Igår åt vi en fantastiskt trevlig grillmiddag. 
Måste få hylla det hemmagjorda kryddsmöret! Så mumsigt av lite gott från landet:
Basilika
Persilja
Oregano
Chili
+Citron & Vitlök å Smör förstås


Vi dukade fint på denna nästsista sommarlovsmåndag. 

Å med späda salladsblad också från pallkragen (som tagit måånader på sig att växa!) Våra pallkragar har verkligen inte fått mycket kärlek och prioritet i sommar. Av det som svärmor sådde har det knappt gett någon skörd alls. Men nästa sommar så! Tomatplantorna har i alla fall gett en del tomater, men dom hinner man inte med, för Pise hon är snabb ;) Sen så har chilin kommit mycket bra här på slutet, men dom låter hon som tur är vara :)

Emmy ville ha en fläta i morse och jag övade lite på fiskbensflätan. 
Den är ju så fin och egentligen riktigt busenkel ju.

 Busig lunch till mamman, när barnen inte såg ;)
Jordnötssmör & nyplockade hallon på bageln var inte dumt, hehe.

Hej mami ♥

Så har det övats på mer shower. Dans- & sångtjejerna här! Vi väntar med spänning på den stora premiären, då det utlovas en härlig show med fika därtill.

Tonfisksalladen är serverad!
Mums.

Ikväll har det packats lite lätt. Imorgon drar några av oss upp till fjällstugan.




1 kommentar:

  1. Oj mums vad gott det där såg ut.. Både grillmiddagen och tonfisksalladen.

    SvaraRadera