fredag 21 december 2012

Granen, Julgodis & Julbord

Igår hade vi en riktig pysselkväll. Vi klädde granen, gjorde julgodis, mera pepparkakor och pysslade med att göra fina godisstrutar. En kväll som vi hann med väldigt mycket med andra ord!

Granchef i detta hus är jag ;)

Min fina Disneygran.
 
Med en mall som vi fick från fritids har jag och Elma gjort söta gottestrutar av gamla tapetprover. 

Fudgevariant på Rocky Road. Godaste Julgodiset ever!!

100 g mörk choklad
200 mjölkchoklad
25 g smör
1 burk kondenserad mjölk (397g)
1 tsk vaniljsocker
2,5 dl jordnötter
2,5 dl marshmallows (gärna mini, eller som jag gjorde klippte vanliga i mindre bitar)
Häll ut smeten i en bakplåtspapperklädd form ca 20*25 cm. Låt stå i kyl minst 4 timmar.

Denna fredagmorgon:
Söta barn redo för sin julavslutning. Skönt med två hela veckors jullov!!

 Emmy & Elise har idag sagt hejdå till fröken Lars som arbetade sin sista dag på förskolan. Fina brev fick de med sig hem som mamman läste med tårar i ögonen... Vad vi kommer att sakna honom!

När vi kom hem i eftermiddags möttes vi av en väldigt trevlig överraskning. Min hjärtliga vän Jenny Fru A hade varit förbi under dagen och lämnat en fin julhälsning vid vår dörr. Det är omtanke det! Tack min vän ♥

En annan glad och rolig grej är att faster äntligen har kommit hem. Det känns så härligt att hon är hemma. Har saknat henne tokmycke och ska passa på att mysa en massa dessa juldagar ♥
Nu ikväll har jag och Darlingen bjudits av hans arbetsgivare, på flott julbord på Messen. Så himla himla gott!! Fann dessutom lite inspiration till vårt egna julbord på julafton!
♥ 






1 kommentar:

  1. Önskar Er alla fina en superdupermysig jul och att vi kanske alla kan ses mellandagarna el nyår. Vi tänker på er i dessa juletider. We love you all. Puss

    SvaraRadera