onsdag 12 december 2012

Pepparkaksbak

Igår hade vi ljuvlig doft i hela huset då vi bakade pepparkakor hela kvällen lång. Barnen bakade kakor, medan jag gjorde delarna till pepparkakshuset. En mycket enkel variant ritade jag i år. Tycker det är så himla kul att göra egna hus (tills man ska limma ihop och inte nåt passar.)
 Gopojken mammas var med och bakade en stund (Man ser Elise i bakgrunden som vill ha mer deeeeg att mumsa haha!)

 Elma och kompis Lisa är söta bagerskor.

 Alla delar färdiggräddade. Redo att kristyras och sen limmas ihop.

 Ikväll har jag påbörjat dekoreringen av mitt hus. Kristyren blev härligt fluffig. Blandade 4dl florsocker med en äggvita och 1 tsk ättiksprit. Så vispade jag ihop med elvisp. Sockerkulorna som jag strött och garnerat på taket köpte jag i USA, så kul att ha sånt lite roligare strössel.

Tjejernas lucialinnen är nu strukna och hänger fint inför morgondagens luciafirande.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar