fredag 14 februari 2014

Inspo & Lyckosaker

 Från denna Alla ♥-ns dag morgon.
Jag blev så himla sugen att prova en smoothie som jag såg bild på instagram häromdagen. Det är det roligaste med insta! All härlig inspiriation man får. Den melon-&citronsmoothien var precis så god som den såg ut, så jag delar med mig av receptet här till er! Tack lottaf76 och många fler för alla inspobilder! :) 

Melon-&citronsmoothie
Till 1 stort eller 2 mindre glas

 3 dl tärnad honungsmelon
2dl citronyoghurt
2 dl frysta vindruvor
1 msk färsk mynta, hackad
färsk citronsaft efter smak, valfritt

Gör så här:
Lägg i melonbitar, citronyoghurt, druvor och mynta. Mixa till en slät blandning och smaka av. Tillsätt citronsaft om så önskas.

Mmmm... Gott.

Så till vår dag igår!
Hej förskolan!
Igår var en skön vinterdag, kanske nån minusgrad för lite men fantastiskt vackert med alla snöklädda träd (har vi inte sett många av denna vinter.)

Utelek när vi kom hem på eftermiddagen.

Snögubben Frost fick sin nya näsa.

 Emmy fick en fin present från storasyrran. Halsbandet i krympplast som knåpats ihop under Elmas eftermiddag på fritids. Så himla fint ♥ Mamman vill också ha.

 Multitasking mother kokar soppa, gräddar pannkakor och vispar grädde :)
Hahah!

 Mitt pyssel under gårkvällen. Ett gäng (blev inte så många) Fortune Cookies. Det var knepigare än jag trott att få till dessa små söta bakverk med tänkvärda lappar i. Men kul att ha testat! Å några stycken kan jag överraska kidsen med ikväll.
Ha en fin Alla ♥-ns Dag!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar