fredag 23 maj 2014

Fin torsdag med bowlingkalas

Lite bilder från igår, sista vab-dagen på den här maghistorian.
 Emmy ville att vi skulle gå på en blompromenad och alltså leta blommor. 
Men skröpliga morsan går som bekant helst så få steg som möjligt...

 Tur är ju då att vi har värsta härliga "åkern/ängen" alldeles bakom vårt hus. 
Dit kan tjejerna också gå själva och leta å leka.

 Vi hittade vad jag hoppas är lillisblad, men inte så mycket utslagna blommor ännu. Får vänta några veckor till på blomstrande ängar. Men vi uppmärksammade att häggen bakom huset är på g att blomma å det måste vara rätt tidigt i år!

Vad säger någon växtkunnig? Är det ett vackert lily of the valley fält vi har att vänta??

 Mellanmål!
 Smarrig variant på scones (med bikarbonat i degen).

Idag är alltså båda tjejerna back on föris igen. Emmy redan igårkväll faktiskt! Det var nämligen dax för den årliga traditionen på Gläntan/Ängen att 5-6-åringarna sover över på förskolan tillsammans. Det blir en uppskattad avslutningsgrej och som en uppladdning inför skolstarten till hösten.

Dax för Elmas bowlingkalas!

 Eddeman blev glad att han fick va med.

 En liten genomgång.

 Paketöppning!

 Spännande spel.

 Verkligen en riktig hit skulle vi kunna sammanfatta!
Tack Anton & Bowlinghallen för ett helgrymt kalas!!




4 kommentarer:

  1. Svar
    1. Asch då, det är det ju förstås (ser jag när jag googlar!) Men tänkte väl nästan att det var för bra för att vara sant :)
      Tack för svaret!

      Radera
    2. Hej! Jag tror inte heller att det är liljekonvalj. Liljekonvalj är min favoritblomma! Puss!/Cilla

      Radera
    3. Jag vet ju det vännen ♥ Jag minns när vi var barn och cyklade en bra bit i Johannisfors, till en glänta med ett hav av liljekonvaljer ♥ Puss

      Radera