onsdag 30 maj 2012

Lunch hos Cilla & ThaiSupermarket

Det var bara så himla trevligt att få träffa Therese, Nirina och Cilla idag. Ja, å Bosse och Elise A också förstås! Therese har nyligen flyttat hem till Umeå efter himla många år i Sundsvall, så det kändes extra fint att få återträffas på hemmaplan för oss alla (Malin! Vi saknar dig här! :)) Cilla bjöd på en god vegetarisk tacopaj med en trevlig melonsallad till.
 Söta Bosse
Goa Fina Elise


Efter lunchdejten stannade jag till på ThaiSupermarket, väst på stan. Om ni ska laga thaimat är det dit ni ska åka och handla era varor. Jag älskar att handla där! Det är som att komma till Thailand när man kliver in i den butiken. Doften i butiken och de härliga thailändska kvinnorna som arbetar där gör mig så glad!!

 


Hemma och igång att börja tillaga min lilla mini-thaidinner!
Papayasallad gör jag i min stora fina mortel. Det är alltså grön papaya man använder i denna sallad (har inte sett att den sorten finns att köpa på typ Ica eller Coop) Sen mycket chili, de små torkade rackarna ska de vara. Vitlök, lime, morot, körsbärstomater, jordnötter och torkade miniräkor om man gillar den smaken. Jag tycker dom smakar som äckelgott på nåt vis, brukar inte alltid ha med dem. Fisksås, socker och de vita flingorna som jag inte vet vad de heter.
Vårrullar med köttfärs, salladskål, morot, glasnudlar, majs och salladslök. Fisksås, soya och de vita flingorna.
Man viker som små kuvert, som man sedan rullar.
Många rullar blev det!
Papayasallad, kycklingbitar stekt i vitlök, soya bl.a. och vårrullar.
Tadaa! Ett litet urplock thaifavoriter.
Gött!




 

2 kommentarer:

  1. Och inte blev vi bjudna :-(

    SvaraRadera
  2. Vad gott det ser ut! Jag längtar tillbaka till Thailand, fast har man en så duktig dotter kanske vi kan äta det tillsammans någon gång:)Puss

    SvaraRadera